خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق ضمانت صادرات خبر داد:

از سر گیری پرداخت اقساط سنگ توده توسط تاجیکستان از ژانویه ۲۰۱۶

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۸۵

با رایزنی‌های انجام شده قرار شد تا ژانویه ۲۰۱۶ به دولت تاجیکستان مهلت داده شود تا اقساط آنها عقب بیفتد و از آن به بعد شش قسط معوق در قالب جدول بازپرداخت تعیین شده، به ایران پرداخت شود.

رییس صندوق ضمانت صادرات از پرداخت اقساط سنگ توده توسط تاجیکستان از ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر شه‌حامد، رییس صندوق ضمانت صادرات پیش از ظهر امروزدر حاشیه همایش بانکداری جامع، رویکردی نوین در تامین مالی صادر‌کنندگان اظهار داشت: در مجمع عمومی صندوق مقرر شد تا ۵۰۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود.

وی در همایشی که به مناسبت روز ملی صادرات با حضور مدیرعامل بانک دی و رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب فوق افزود: با توجه به این‌که صادرات ۴۰ میلیارد دلاری غیرنفتی امسال برای کشور پیش‌بینی شده باید این صندوق بتواند ۱۰ درصد آن را پوشش دهد که رقمی معادل چهار میلیارد دلار است و طبق استاندارد جهانی باید هشت درصد از این مبلغ سرمایه موجود در صندوق باشد در حالی که در حال حاضر چهار درصد است.

شه‌حامد با بیان این که صندوق ضمانت صادرات باید ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه داشته باشد، گفت: این رقم در حال حاضر ۱۸۰ میلیون دلار است که در مجمع عمومی صندوق مقرر شد ۵۰۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود.

وی همچنین از بازنگری کشور‌های پرریسک برای پوشش صادراتی خبر داد و گفت: هر ساله با توجه به شرایط اقتصادی حجم تجارت و وضعیت منطقه‌ای هر کشور این فهرست بازنگری می‌شود و اکنون ۸۰ درصد تعهدات صندوق ضمانت صادرات در مورد کشور‌های پرریسک است.

رییس صندوق ضمانت صادرات افزود: این در حالی است که این موضوع بعد از مطرح شدن در کمیسیون اقتصادی دولت موافقت نشد و در واقع با محل تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی موافقت نکردند و قرار است معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهوری منبعی را برای اختصاص این بودجه در سال آینده تعیین کند.

رییس صندوق ضمانت صادرات در مورد بازپرداخت بدهی پروژه نیروگاهی سنگ توده دو در تاجیکستان که تاجیک‌ها سال‌هاست از آن سرباز زده‌اند، تصریح کرد: با رایزنی‌هایانجام شده قرار شد تا ژانویه ۲۰۱۶ به دولت تاجیکستان مهلت داده شود تا اقساط آنها عقب بیفتد و از آن به بعد شش قسط معوق در قالب جدول بازپرداخت تعیین شده، به ایران پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز