خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جشنواره فیلم کودک،

نوشت افزار کلاه قرمزی در اصفهان رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۸۱

سازندگان نوشت افزار کلاه قرمزی قصد دارند تا برند کلاه قرمزی را به ثبت ملی برسانند و اجازه ندهند کشورهایی مثل چین درکار آنها دخالت کنند.

ایلنا: درمراسم رونمایی از دفترچه‌های کلاه‌قرمزی در جشنواره کودکان و نوجوانان، بازگشایی مدارس؛ دلیل غیبت کلاه‌قرمزی در اصفهان عنوان شد.


به گزارش ایلنا، مراسم «رونمایی از دفتر کلاه قرمزی» با حضور حمید مدرسی؛ تهیه کننده، دنیا فنی‌زاده؛ عروسک گردان «کلاه قرمزی»، محمد بحرانی؛ صداپیشه ببئی و هم‌ساده، ناصری؛ مسئول پخش محصولات کلاه قرمزی، برادران حدیدی؛ مدیران عامل شرکت آزاده، علی زارعان؛ مدیر گروه خردسال و نوجوان شبکه دو سیما، کودکان شین آبادی و جمعی از خبرنگاران نوجوان در سالن چشم‌انداز نگین هتل کوثر برگزار شد.


در ابتدای این نشست، حدیدی با بیان اینکه استفاده از «کلاه قرمزی» در تولید محصولات شرکت آزاده، یک افتخار است، گفت: انتخاب «کلاه قرمزی» اتفاقی نبود بلکه با آمارهایی که گرفتیم، متوجه شدیم این عروسک در همه زمینه‌ها از جهت محبوبیت رکورد زده است.


وی افزود: تلاش ما این است که ظرف مدت ماه‌های آینده این دفترچه‌ها با کیفیت و قیمت مناسب به دست هموطنانمان برسد.


در ادامه مراسم دنیا فنی‌زاده از جای خالی «کلاه قرمزی» در این جشنواره یاد کرد و گفت: کلاه قرمزی اینجا نیست، اما سلام ویژه‌ای برای همه شما دارد. چون فصل مدرسه است متاسفانه نتوانست اینجا حضور داشته باشد!


وی انگیزه خود را از به دست گرفتن «کلاه قرمزی» لذت بردن بچه‌ها عنوان و تصریح کرد: شاید باورتان نشود اما هنگامی که «کلاه قرمزی» در دستانم است، به تک تک نگاه‌ها و حس‌های شما می‌اندیشم تا شاد شوید و لذت ببرید.

در بخشی دیگر از مراسم که به پرسش و پاسخ خبرنگاران نوجوان از مسئولان اختصاص داشت، حدیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این محصولات بین کسانی که کلاه قرمزی را نمی‌شناسند، فروش دارد؟ بر کیفیت و رنگ‌آمیزی بهینه محصولات شرکت آزاده تاکید کرد و انتخاب کاراک‌تر «کلاه قرمزی» را علت اصلی جذابیت دفترچه‌های جدید دانست.
ناصری نیز در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های ما ایجاد برند ملی است که باید در کنار تولید ملی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن توجه شود.
سعی ما بر این است که برند کلاه قرمزی را به ثبت ملی برسانیم تا اجازه ندهیم کشورهایی مثل چین در کشورمان دخالت کنند.
مدرسی نیز در پاسخ به سوالی دیگر که چرا این ایده زود‌تر به فکرتان نرسیده بود، علت این تاخیر را چنین برشمرد: چند سال پیش این کار را با تعداد معدودی از این تولیدات انجام دادیم و چون تاکید داشتیم این محصول حتما ایرانی باشد، از کیفیت و طراحی مطلوبی که انتظار داشتیم برخوردار نبود. علاوه بر این طهماسب و جبلی بسیار سخت گیر هستند، اما اکنون فرصت این است که اینجای خالی را پر کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: از عید سال پیش کلوپ هواداران کلاه قرمزی را تشکیل دادیم که گیم کلاه قرمزی با نام «رانر» در آن وجود دارد و هرروز کامل‌تر می‌شود. این پروژه تاکنون با استقبال زیادی روبه رو شده است.
همچنین بحرانی در ادامه این مراسم گفت: باعثافتخار من است که با مجموعه‌ای که یکی از کاراکترهای بچگی من را ساخته، همکاری کنم. «کلاه قرمزی» نسل من و شما کودکان و نوجوانان را به هم نزدیک کرده است. اکنون خدا را شکر می‌کنم که این محصول ایرانی است نه چینی.
این صحبت‌های وی با تشویق حاضران رو به رو شد.
وی ادامه داد: «کلاه قرمزی» این ظرفیت را دارد که جای عروسک‌های خارجی را بگیرد ولی این هدف با همکاری مسئولان و والدین اتفاق می‌افتد.
بحرانی در پاسخ به تقاضای حاضران که خواستند با صدای ببئی صحبت کند، از این کار امتناع کرد و گفت: معتقدم این کاراک‌تر دارای شخصیتی مستقل و قابل احترام است که در صورت نبودش، صدایش هم نیست اما امیدوارم روزی در این جشنواره و میان شما حضور داشته باشد.
گفتنی است در این مراسم یکی از خبرنگاران نوجوان قبل از آغاز سوالش به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان، حضور دختران شین آبادی را به جشنواره خیر مقدم گفت و با آن‌ها احساس همدردی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز