خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح آبرسانی سپاه به روستاهای دارای تنش آبی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۶۲

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان با عنایت ویژه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سردار احمد شفایی در حاشیه آغاز طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این طرح با عنایت ویژه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در این طرح 10 دستگاه تریلر حامل تانکرهای 28 هزار لیتری به استان اعزام شده و قرار است تا به صورت مداوم مسئله آبرسانی به روستاهای داراش تنش آبی را انجام دهند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم استان که از گذشته تاکنون بر آن تمرکز فراوان شده و مورد تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه بوده، مسئله آب است.

شفایی تصریح کرد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در راستای رسالت خدمت‌رسانی به مردم از گذشته تاکنون تمام تلاش خود را برای رفع معضل آب در استان به کار گرفته است.

وی افزود: خشکسالی‌های گذشته و قطع شدن آب رودخانه هیرمند و عدم تحقق حق‌آبه از کشور افغانستان باعث شده در این منطقه مشکلات عدیده مرتبط با بی‌آبی به وجود بیاید.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه سلمان در سه سال گذشته هم در ارتباط با حفظ آب موجود و هم در زمینه انتقال و جلوگیری از هدر رفت آن تلاش‌های چشمگیری انجام داد که تنها در یک اقدام جهادی بیش‌ از 150 میلیون مترمکعب آب موجود در «چاه نیمه چهارم» که در حال تبخیر شدن بود طی یک عملیات فنی و پرحجم از این چاه نیمه به «چاه نیمه سوم» منتقل شده که این مسئله باعث جلوگیری از هدررفت آب شد.

شفایی اضافه کرد: این اقدام جهادی فرصتی شد تا متولیان در حوزه زیرساخت بتوانند زمانی برای اقدامات خود به دست آورند که در غیر این صورت مشکل بی‌آبی کنونی زودتر گریبان‌گیر استان می‌شد.

وی تصریح کرد: وضعیت استان اکنون به نحوی است که ما هم در جنوب و هم در شمال با مشکل کم آبی روبه‌رو هستیم و سپاه در زمینه تامین آب برای روستاهای دارای تنش کل استان به صورت سقایی در حال خدمت‌رسانی است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مشکلاتی که سیستان و بلوچستان در زمینه آب دارد، درخواستی برای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال و با عنایت ویژه ایشان این 10 دستگاه تریلر به استان اعزام و تا زمان مورد نیاز، خدمت این دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

شفایی با اشاره به اینکه ماموریت این 10 دستگاه تانکر آبرسان، خدمت‌رسانی به روستاهای دارای تنش سراسر استان است، افزود: امیدواریم اقدامات زیرساختی در حال اجرای استان زودتر به نتیجه برسد تا دیگر نیاز به آبرسانی سقایی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه در خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان خود یعنی مردم اهتمام دارد و تا زمانی که مشکلات به صورت ریشه‌ای حل نشود با تمام ظرفیت در کنار مردم خواهد بود.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز