خبرگزاری کار ایران

قمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید به سوالات ذهنی مردم درباره سقوط هواپیما پاسخ داده شود/ مسئولان دقت خود را بالا ببرند

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۶۲

یک نماینده مجلس با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی علل سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بنده یقین دارم که مسئولان قصد فریب مردم را نداشتند بلکه می‌خواستند حقیقت برای مردم روشن شود. البته من هم اعتقاد دارم اگر زودتر به مردم گفته می‌شد، بهتر بود.

محمد قمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه اطلاع رسانی سقوط هواپیمای اوکراینی و در پاسخ به این سوال که برخی مطرح می‌کنند چرا در ساعات اولیه علت بروز حادثه بیان نشد؟ گفت: بنده نیز شهادت سرداران اسلام به خصوص شهید سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت می‌گویم. همچنین با خانواده افرادی که در حادثه هواپیمای اوکراین جان خود را از دست دادند، احساس همدردی می‌کنم و برایشان آرزوی علو درجات را دارم.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: مورد هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد آمریکا که در عراق انجام شد موجی از خوشحالی را بین مردم ایجاد کرد و مردم هم همین انتظار را داشتند که انتقامی از آن‌ها گرفته شود. البته انتقام سخت هنوز مانده است ولی یک چشمه‌ای از انتقام نشان داده شد و دل مردم شاد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: براساس اطلاعات واصله در آن شب که آن هواپیما مورد اصابت قرار گرفت یک احتمال درگیری و شلیک به سوی ایران وجود داشت و احتمال پروازهای زیادی در آسمان بود، درنتیجه ما در حال آماده‌باش بودیم و تعدادی از افراد به وسیله ضدهوایی و موشک مشغول پاسداری از مرزهای ایران بودند و امنیت مردم را تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: در این راستا می‌گویند یک اشتباه یا خطای نیروی انسانی رخ داده است که به هر جهت این هواپیما را مورد اصابت قرار داده است. حال چند سوال در ذهن مردم است که باید روشن شود. به عنوان مثال با توجه به اینکه ارتفاع هواپیما زیاد نبوده است و شش دقیقه‌ از زمین بلند شده بود، طبیعتا بایستی معلوم می‌شده که این هواپیما جنگی یا مسافربری یا باربری بوده است. این هواپیما به هر شکل مشخص بوده است و به نظرم می‌آید که باتوجه به اینکه گفته بودند موشک کروز به سمت ما پرتاب شده این‌ها دستپاچه می‌شوند، اما باید در این قضیه دقت بیشتری کرد.

قمی گفت: دقت کمتری شده و هماهنگی‌های لازم به عمل نیامده است، البته خودشان می‌گویند که فرصت این کار نبوده است و ۱۰ثانیه بیشتر وقت نداشتیم. به هر جهت اینکه نزدیک به ۱۸۰ نفر نیرو‌هایی که اکثر آن‌ها هم نخبه و  دانشجو بودند کشته شده‌اند مقداری جای سوال است و باید دقت بیشتری می‌شد. اینکه ما اظهار تاسف کنیم و به خانواده‌شان تسلیت بگوییم درست؛ اما این کار اشتباه بوده و ما باید اذهان جهانیان و مردم را صددرصد متقاعد کنیم.

وی گفت: ابهاماتی برای مردم وجود دارد که باید گفته شود. البته این مساله مسلم است که ایران اگر می‌دانست، نمی‌آمد مغزهای متفکر و جوانان خودش را مورد اصابت قرار دهد و آن‌ها را از هستی ساقط کند. طبیعتا این کار را نمی‌توانست انجام دهد ولی در شرایط خاصی که آماده‌باش کامل بوده مقداری عجله کردند به نظر می‌آید که خطای نیروی انسانی بوده است و به هر حال به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. انشالله که مسئولان دقت خود را بالا ببرند. در شرایطی که به هر جهت ما فناوری جدید و تکنولوژی جدید در اختیار داریم این خطا کمتر قابل پذیرش است و نباید اتفاق می‌افتاد.

قمی در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان در همان ساعات اولیه مردم رادر جریان علت ماجرا قرار ندادند؟ گفت: این نیاز به بررسی داشته است، باید بررسی همه‌جانبه می‌شده و یک اطلاعات دقیقی می‌دادند. بنده یقین دارم که مسئولان قصد فریب مردم را نداشتند بلکه می‌خواستند حقیقت برای مردم روشن شود. البته بنده نیز اعتقاد دارم اگر زودتر به مردم گفته می‌شد بهتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز