خبرگزاری کار ایران

کریمی در نطق میان دستور:

اگر پشتیبانی ملت از بین رود، همه رفتنی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۳۳

یک نماینده مجلس گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ مسئولان تنظیم بازار کشور مکانیزمی به کار گیرند که قیمت سایر اقلام به ویژه مایحتاج اساسی مردم افزایش پیدا نکند و مردم عزیز بیش از این در فشار نباشند.

به گزارش ایلنا، رضا کریمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام و ادای احترام حضور ملت شریف ایران به ویژه مردم استان اردبیل و شهرستان های نمین، نیر و سرعین، گفت: ۵ آبان ماه سال روز بسیج مستضعفین را گرامی داشته و روز تشکیل این ارتش ۲۰ میلیونی را به بسیجیان دلاور تبریک می‌گویم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از بیان هر مسئله‌ای به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و میراث‌داران واقعی نظام که با نثار خون عزیزان خویش برای کشور عزت و آرامش و امنیت آورده‌اند اطمینان می‌دهیم همان طور که در دفاع مقدس کنارشان بودیم راه امام(ره) و شهدای گرانقدر ادامه دارد و اجازه نمی‌دهیم برخی از مدیران بی‌تدبیر با اقدامات غیرکارشناسی این مملکت را به مخاطره بیندازند و اهداف عالی انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا با دقت و قدرت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: به دلیل اتفاقات روزهای اخیر افرادی جان خویش را از دست داده و خانواده‌هایی املاک و اموال‌شان به آتش کشیده شده است بنابراین به خانواده‌های جان باختگان تسلیت عرض میکنم و با ابراز تاسف از اوضاع پیش آمده که برای هیچ کس خوب نبود و خساراتی نیز برای مردم و کشور تحمیل کرد.

کریمی مطرح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ مسئولان تنظیم بازار کشور مکانیزمی به کار گیرند که قیمت سایر اقلام به ویژه مایحتاج اساسی مردم افزایش پیدا نکند و مردم عزیز بیش از این در فشار نباشند.

وی با بیان اینکه به ظاهر متولیان امر بنا ندارند در واریز مبلغ حمایتی دقت لازم را به عمل آورند، توضیح داد: این مبالغ به حساب به بخشی از اقشار مختلف کارگری، فقیر و آسیب‌پذیر جامعه واریز نشده است لذا به آقایان تذکر می‌دهم در سریع‌ترین زمان این مشکلات را برطرف کرده و بیش از این موجب نارضایتی مردم نشوند چراکه نباید نارضایتی تشدید شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همان طور که امام (ره) فرمونده اند؛ " اگر دولت  بخواهد مردم و بازار را تحت فشار را قرار دهد بداند فاتحه آن دولت خوانده خواهد شد"، جلب رضایت مردم در اموری که لازم است انجام شود و قدرت ایمان و پشتیبانی ملت شما را نگه داشته، توصیه می‌کنم این پشتیبانی را حفظ کنید چراکه اگر از بین رود همه رفتنی هستند.

وی تاکید کرد: خطر بزرگ این است که ملت از حکومت برگردد آنگاه نه دولت و مجلسی خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به نکاتی برای توجه مسئولان تذکر داد و گفت: ۱- اهتمام جدی به آرام‌سازی و حرکت‌های اصلاحی در زمینه‌های اساسی به ویژه ساختارهای  اقتصادی و بودجه‌ای کشور، ۲- توجه به جایگاه و نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های مختلف و کاهش تفکر اندک سالاری، ۳- تسریع در تقویت دیپلماسی منطقه‌ای به خصوص کشورهایی که به عنوان همسایه می توانند در  روابط اقتصادی به ما کمک کرده و رونق بخشند، ۴- وحدت فرماندهی و یکپارچه سازی بخش‌های موازی ساختارهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی.

وی همچنین برای وزیر سابق کشاورزی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد و از رئیس‌جمهور درخواست کرد در معرفی وزیر جدید جهاد کشاورزی دقت کرده و فردی را معرفی کند که بتواند ساختار مدیریتی را اصلاح کند، همچنین این فرد به جوان‌گرایی اعتقاد داشته باشد و بتواند کشاورز فقیر و معیشتی را سودآور کند و برنامه جامعی برای بازرگانی محصولات کشاورزی ارائه دهد، همچنین ارتقاء حقوق و رفاه پرسنل خدوم وزارت جهاد کشاورزی باور داشته باشد.

کریمی بیان کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم در تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها برای شاغلین در این وزارتخانه دقت لازم و جامع را داشته باشد و از اینکه معلمان خرید خدمات آموزشی را فراموش کرده‌اند متاسفم لذا بهتر است در شیوه خود بازنگری کرده و برای این قشر بیش از این نگرانی ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با یادآوری اینکه در چنین روزی ۴۶ از هم وطنان عزیز در حادثه قطار جان خود را ادست داده اند، اظهار کرد: ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار از کمیسیون مربوطه درخواست دارم در ارائه گزارش لازم در این خصوص تسریع کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز