خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

حاجی دلیگانی: ۴ سوالی که نمایندگان از پاسخ رئیس‌جمهور قانع نشدند باید به قوه قضاییه ارجاع شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۰۶

یک نماینده مجلس گفت: این ۴ سوال به منزله استنکاف و نقض قانون، قوانین اساسی از جمله قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان تذکری در صحن علنی مجلس با بیان اینکه نمایندگان از ۴ پاسخ رئیس‌جمهور قانع نشدند، گفت: در آیین نامه آمده که این ۴ سوال به عنوان نقض و استنکاف از قانون محسوب شده و باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود؛ هیات رئیسه ضرورت دارد که توجه کند. این ۴ سوال به منزله استنکاف و نقض قانون، قوانین اساسی از جمله قانون اساسی است.

وی با بیان طرح این پرسش که چه زمانی قرار است این موارد انجام شود و قرار است توسط کدام مجموعه  انجام پذیرد؟ گفت: مستندات موارد استنکاف باید با موارد قانونی تطبیق داده شود و از سویی چه زمانی قرار است قوه قضاییه به آن ها رسیدگی کند؟

این نماینده مجلس دهم با اشاره به روز استیضاح علی ربیعی خاطرنشان کرد: در این جلسه تعدادی اسامی گفته شد که از رانت استفاده کرده اند؛  آقای لاریجانی در این جلسه مطرح کرد که دو هفته آینده اسامی افرادی که نمایندگان از آن ها نام بردند باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و اسناد آن را در اختیار نمایندگان قرار دهند، مهلت دو هفته ای به اتمام رسیده اما هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: موارد مطرح شده در مورد رئیس جمهور در هیات رئیسه مطرح می شود و نتایج آن را آقای لاریجانی اعلام می کند. در مورد اسامی گفته شده و تهمت هایی که زده شد مستندات آن باید ارجاع شده و شکایت ها بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز