خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در موافقت با استیضاح کرباسیان:

در زمان وزارت شما سفره‌های کوچک مردم نامرئی شد/ مردم فقیر را فقیرتر کردید

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۷۳۳

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: آقای کرباسیان در زمان وزارت شما سفره‌های کوچک مردم نامرئی شد قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت مردم فقیر را فقیرتر کردید گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هفته دولت یاد همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. آقای کرباسیان یک سال از رای اعتماد ملت به شما گذشته است یک سال از زمان ارائه برنامه شما با شعار آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت بر اساس ماده ۱۲۷ آیین‌نامه داخلی مجلس گذشته است اما در این یک سال می‌دانید بر وضعیت معیشت مردم چه گذشت؟ می‌دانید بر کارگران و کشاورزان و کسانی که شغل نداشتند و معلمان چه گذشت؟

وی افزود: آقای کرباسیان هر چه فکر کردم از کدام بخش اقتصاد برای شما بگویم به این نتیجه رسیدم با زبان خودتان و از برنامه‌های خودتان از گرانی خوراکی، مسکن، اجاره بهای خودرو و بازار عنان بریده ارز و سکه و رکود و عدم شفافیت بگویم. از برنامه‌های خودتان در مردادماه ۹۶ می‌گویم. یادتان هست تورم را در کنار راه‌های رشد اقتصادی مطرح کردیم و گفتیم کشور شاهد نوسان شدید در بازار ارز است؟ گفتید ثبات و آرامش در کشور به وجود آ‌مده و تورم یک رقمی شده است. تورم خوراکی‌ها از ۴۱.۷ درصد به ۸.۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است توضیح دادید با توجه به اهمیت خوراکی‌ها سبد خرید برای گروه‌های ضعیف تعیین شده است. دلار از ۲۴۰۰ در سال ۸۴ به میانگین ۳۵۰۰ در سال ۹۲ رسید.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: ضریب نرخ ارز به کمتر از ۵ درصد در سال ۹۵ کاهش یافت در برنامه‌های خود به توجه به گزارش‌های جهانی در بهبود فضای کسب و کار صحبت کردید و گفتید ۳۸ پله در نوآوری و ۳۲ پله در فضای کسب و کار بهبود داشتیم و از ۷ به ۶ رسیده‌ایم. وضعیت کلان اقتصادی کشور ۱۵ پله بهبود یافته است اما دلار از ۳۸۰۰ به ۱۲ هزار تومان رسیده است. با افزایش نرخ مسکن روبه‌رو بوده‌ایم.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: روزانه ۱۰ میلیارد به نقدینگی کشور افزوده شد و اقتصاد را به ۳ تا ۴ درصد کاهش دادید و با ۹۵ درصد افزایش قیمت روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: رشد در بخش‌هایی که تاثیر زیادی بر معیشت مردم دارد، مثل خوراکی‌ها روزانه با ۹ درصد افزایش قیمت روبرو است. ۴ نقطه در اقتصاد سقوط کرده‌ایم. قیمت سکه و خودرو به طور افسار گسیخته افزایش داشته است.

حاجی‌دلیگانی یادآور شد: در زمان وزارت شما سفره‌های کوچک مردم نامرئی شد قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت مردم فقیر را فقیرتر کردید گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان شده است نقش شما در بسته ارزی ارائه شده چیست در مفاد آن نقش داشتید ۹ تا ۱۸ میلیارد دلار از کشور به تاراج برده شده ۵۷ تن سکه طلا غارت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز