خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون صنایع و معادن؛

موضوع ایجاد بازار ثانویه ارز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۴۰۱

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آن ارزی که تخصیص داده می شود حتما باید کنترل و نظارت شود نه اینکه ارز را تخصیص دهند و سپس در بازار آزاد به قیمت توافقی بفروشند.

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه دیروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما امروز جلسه مشترکی را با کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و تولیدکنندگان در رابطه با بازار ارز داشتیم.

وی ادامه داد: نتیجه این بحث این بود که بازار ثانویه ارز با تکیه بر ارزهای موجود در دست مردم و خرده فروشان و آن پنج درصد درآمد نفت که به صورت آزاد عرضه می شود و دولت هم قبول کرده است به صورت توافقی در صرافی ها شکل بگیرد  و نتیجه گیری دیگر این بود که ارز باید به کارهای ضروری مثل دارو و صنایع تولیدی و مواد اولیه اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آن ارزی هم که تخصیص داده می‌شود حتما باید کنترل و نظارت شود نه اینکه ارز را تخصیص دهند و سپس در بازار آزاد به قیمت توافقی بفروشند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث دیگر این جلسه موضوع توافق با کشورهای همسایه بود. ما با  کشورهای همسایه مبادلات ارزی داریم. بر توافقاتی هم که در گذشته با کشورهایی مثل ترکیه و عراق و عمان و قطر و روسه و پاکستان شده بود تاکید داشتیم که ما می توانیم مبادلاتمان را با پول رایج همین کشورها انجام بدهیم و نه اینکه با دلار و یورو باشد. این موضوع پیگیری می شود و نتیجه آن هم در جلسه بعدی که کمتر از دو هفته دیگر خواهیم داشت ارائه خواهد شد.

اکبریان با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: آذری جهرمی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به جلسه کمیسیون دعوت شده بود.  سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد که قرار شد بررسی شود و پس از روشن شدن زوایای آن جلسه مشترک گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز