خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

مجلس نمی‌تواند درباره درگذشت سیدامامی از اطلاعات سپاه سوال کند/ وعده مسوولان برای رفع حصر تا پایان سال/ رفراندوم در مورد مسائل اعتقادی و ایدئولوژیک معنی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۲۶

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت گشایش در حصر گفت: به هر حال هنوز مسئولانی که این مسئله به آن‌ها مربوط است، اظهارنظری نداشتند. البته افراد غیرمسئول حرف‌هایی برخلاف این تصمیم زده‌اند اما چون هنوز خود مسئولان حرف روشنی نزده‌اند، همچنان روی قولی که داده‌اند، حساب می‌کنیم تا ببینیم تا پایان سال اتفاقی می‌افتد یا خیر. و اگر نه، دوباره اعتراضات‌مان را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به مسائل مربوط به درگذشت کاووس سیدامامی گفت: اطلاعات‌مان در این رابطه ناقص است. نهاد رسمی که پاسخگوی مجلس باشد، وزارت اطلاعات است و می‌توانیم به‌صورت رسمی یا غیررسمی از آن‌ها توضیح بخواهیم و آن‌ها هم باید توضیح بدهند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم از سازمان اطلاعات سپاه توضیح بخواهیم. وزارت اطلاعات تاکنون یک کلمه هم در این رابطه صحبت نکرده و این خوب نیست. رسیدگی به مساله جاسوسی کار تخصصی وزارت اطلاعات است و آن‌ها باید در این زمینه صحبت کنند. اما می‌بینیم که سکوت کرده‌اند و این کار درستی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در باره این پرونده نیز گفت: وقتی مثل موضوع ستار بهشتی، قرائن بسیاری مبنی بر وقوع ظلم وجود داشته باشد، من وارد شده و تحقیق کردم. خودشان هم قبول داشتند که تخلف شده و ماموری او را کتک زده که باعث این مسئله شده است. ولی اختلاف این بود که آن‌ها معتقد بودند باید موضوع را پنهان کنیم و ما می‌گفتیم باید آشکار شود. الان قبول ندارند تخلف شده است و می‌گویند خودکشی کرده است.ما هم قرائن محکمی نداریم که خودکشی رخ نداده یا اتفاق دیگری افتاده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره مستند صداوسیما و اظهارات دادستان تهران نیز گفت: بهتر بود بعد از اثبات جرم این صحبت‌‌ها را مطرح می‌کردند. ما به طور کلی باید به مسئولان اعتماد داشته باشیم و حرفشان را بپذیریم. ولی این‌که خود فرد قانع شود، بحثی دیگر است. اگر کسی از من سوال کند، می‌گویم هنوز قانع نشده‌ام و به دنبال اطلاعات بیشتر هستم. 

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین درمورد بازنگری در اداره زندان‌ها گفت: در چندماه اخیر خودکشی تکرار شده و این آسیبی است که در سازمان زندان‌ها وجود دارد. نمایندگان به‌دنبال این موضوع هستند. به وزرای اطلاعات و دادگستری هم تذکر کتبی دادند. بحث سوال از آن‌ها مطرح بود. 

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد وعده برگزاری رفراندوم ازسوی رییس‌جمهوری یادآور شد: نفهمیدم در شرایط فعلی چه ضرورتی بود که این موضوع را مطرح کردند. رفراندوم در مورد مسائل اعتقادی و ایدئولوژیک معنی ندارد.

وی افزود: ممکن است زمانی ضرورتی درباره موضوعی که رای مردم می‌تواند موثر باشد، وجود داشته باشد. راجع به موضوعات مهم اگر دو سوم مجلس رای داده و رهبری هم تایید کنند، این امکان است اما ولی فعلا ضرورتی برای رفراندوم نیست و نهایتا این راهی است که قانون اساسی برای ما باز کرده اما اینکه امروز این کار لازم باشد برای من روشن نیست.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در مورد آخرین وضعیت گشایش‌ها در حصر در سالگرد این اتفاق گفت: به هر حال قول‌هایی درمورد انجام برخی گشایش‌ها در وضعیت رفع حصر داده و گفته‌اند که به این دلیل، زیاد اظهارنظر نکنیم.

وی افزود: ما منتظریم تا پایان امسال به این مسئله پایان دهیم و با این حال، منتظریم ببینیم به قولشان عمل می‌کنند یا خیر.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال دیگر ایلنا درمورد روند اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال گشایش در حصر گفت: این مدت اقداماتی صورت گرفت ولی به هر حال باید منتظر باشیم تا ببینیم دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین درپاسخ به سوالی درمورد انجام ملاقات‌ها برای مهندس موسوی یادآور شد: در مورد مهندس موسوی هم اقداماتی شده و ملاقات اقوام‌شان راحت‌تر انجام می‌شود که البته در مورد آقای کروبی هم گشایش بیشتری انجام شد ولی ما همچنان منتظریم که روند بهتری طی شود.

او در واکنش به این‌که آیا روند طی شده را مثبت ارزیابی می‌کند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. به هر حال هنوز مسئولانی که این مسئله به آن‌ها مربوط است، اظهارنظری نداشتند. البته افراد غیرمسئول حرف‌هایی برخلاف این تصمیم زده‌اند اما چون هنوز خود مسئولان حرف روشنی نزده‌اند، همچنان روی قولی که داده‌اند، حساب می‌کنیم تا ببینیم تا پایان سال اتفاقی می‌افتد یا خیر. و اگر نه، دوباره اعتراضات‌مان را آغاز می‌کنیم.

مطهری در پاسخ به این سوال که قول گشایش در حصر از جانب مسئولان مربوطه صادر شده است، گفت: به هر حال در مذاکرات و ملاقاتی که داشتیم، این‌طور به ما منتقل شده است که اگر نام نبریم، بهتر است. به هر حال منتظر اقدامات آن‌ها هستیم.

مطهری در پایان تصریح کرد: شخصاً معتقدم اگر هم خطایی رخ داده، این ۷ سال حصر خانگی مجازاتی قابل‌توجه بوده و کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز