خبرگزاری کار ایران

موافقت نمایندگان با بررسی استفساریه‌ای با موضوع رفع ابهام از اماکن مجاز به استفاده از قلیان و دخانیات به صورت یک فوریت

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۷۸۳

نمایندگان مجلس با بررسی طرح استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات با موضوع رفع ابهام از اماکن مجاز به استفاده از قلیان و دخانیات به صورت یک فوریت موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی درخواست یک فوریتی طرح استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات با ۱۲۰ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه با بررسی آن به صورت یک فوریت موافقت کردند.

محمدجواد کولیوند در توضیح درخواست خود برای بررسی طرح مذکور به صورت یک فوریت گفت: قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات سال ۸۵ به تصویب رسید که اشاره به ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن اداری دارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: این در حالی است که مصرف قلیان در اماکنی به نام قهوه خانه مرسوم بوده و بیش از ده ها سال در جامعه فعالیت دارند و تحت نظارت دقیق اتحادیه صنفی خود هستند و افراد متقاضی کاملا آگاهانه وارد این اماکن می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه قهوه خانه‌ها یکی از نمادهای سنتی کشور است، اظهار داشت: جمع آوری بدون برنامه قلیان علاوه بر آثار سوء باعث بیکاری فعالین این حوزه می شود لذا این استفساریه برای رفع ابهام از قانون در خصوص فعالیت قهوه خانه ها و اتاق های مخصوص استعمال دخانیات در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری طرح شده که خواستار بررسی آن به صورت یک فوریت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز