خبرگزاری کار ایران

مدیر توزیع برق سنندج خبر داد:

واگذاری 2 هزار انشعاب غیر دائم به ساکنین نواحی حاشیه‌ای سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۵۹

مدیرتوزیع برق شهرستان سنندج ازواگذاری 2 هزاز انشعاب غیردائم به ساکنین سکونتگاههای غیررسمی حاشیه ای شهر تا تعیین تکلیف نهایی ازسوی مراجع قانونی خبرداد.

به گزارش ایلنا، رسول ملکی با بیان این مطلب گفت: درراستای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و شناسایی بیش از5500 انشعاب غیرمجاز در نواحی منفصل شهری، با توجه به مجوز وزارت نیرو برای تأمین برق غیر دائم این نواحی، این مدیریت ظرف سه ماه گذشته اقدام به فروش بیش از 2 هزار انشعاب غیردائم به ساکنان این نواحی که فاقد مجوزهای شهرداری کرده است.

وی افزود: برای تامین برق غیردائم متقاضیان شهر نایسر 400 متر شبکه فشار متوسط هوایی 2 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و 2 دستگاه پست ترانسفورماتور 100 کیلوولت آمپر احداث شده است و  اعتبارهزینه شده برای این پروژه 3 هزار و پانصد میلیون ریال است.

ملکی ادامه داد: احداث 3.5کیلومترشبکه ی فشارضعیف هوایی در روستای قلیان ازجمله اقدامات اساسی دیگری است که به منظور  ساماندهی انشعابات غیر مجاز انجام گرفته و  درمجموع برای آن 2 هزار و 100 میلیون ریال ازمحل اعتبارات داخلی هزینه شده است.

مدیرتوزیع برق شهرستان سنندج با اشاره به توسعه شبکه و برقرسانی به متقاضیان ننله وآساوله تصریح کرد: با احداث 250مترشبکه فشارضعیف هوایی در آساوله و تیرگذاری درشهرک زریان ننله، مشکل انشعابات غیرمجاز در آینده برطرف می گردد. برای این پروژه درمجموع 450 میلیون ریال ازمحل اعتبارات داخلی تخصیص یافته است.

وی درخصوص سایراقدامات انجام شده دوشان و حسن آباد گفت: درحال حاضر با بنیاد مسکن وشهرداری به جهت تعیین بروکف مکاتباتی صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری این دستگاهها زمینه توسعه شبکه های توزیع دراین مناطق فراهم شود.

مدیر توزیع برق سنندج با اشاره به منع قانونی واگذاری انشعاب به ساخت و ساز های غیر مجاز تصریح کرد: این ممنوعیت که براساس  ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی صورت گرفته بود، باعث رشد انشعابات غیر مجاز و بروز مشکلاتی برای اهالی این مناطق و نیز ضررهای مالی فراوان به شرکت توزیع شده بود که خوشبختانه با  ابلاغ قانون جدید، زمینه ساماندهی این مناطق و پیشگیری از سوء استفاده از شبکه برق  فراهم می شود. 

ملکی تأکید کرد: برای متقاضیان فاقد مجوزهای قانونی واگذاری انشعاب برق صرفاً بصورت موقت غیردائم و با اخذ تعهد نامه رسمی از دفاتر ثبت اسناد رسمی و پس از ارائه تعهد نامه رسمی انجام و رعایت کلیه مقررات از جمله آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، استاندارد شبکه های توزیع و انشعابات، رعایت حریم خطوط همانند واگذاری برق دائم ضروری و لازم الاجرا است.

مدیر توزیع برق سنندج با تاکید بر اینکه این انشعابات دائم نیست، افزود:  منظور تبدیل انشعاب موقت غیر دائم به دائم، باید کلیه مجوزهای قانونی پیش بینی شده اخذ شود و  انشعاب موقت غیر دائم برای درخواست کنندگان فاقد مجوز های قانونی به هیچ عنوان به صورت دائم واگذار نخواهد شد.

ملکی ضمن اشاره به حجم شبکه های موردنیاز نواحی منفصل شهری اظهارامیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم، توسعه شبکه های توزیع درنواحی مذکوربا سرعت بیشتر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز