خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خبر داد:

طرح ساماندهی ساخت‌و ساز غیرمجاز در بوشهر اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۳۶

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در محلات جنوبی شهر بوشهر که سبب نارضایتی مردم را فراهم کرده است طرح ساماندهی آن اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در محلات جنوبی شهر بوشهر که سبب نارضایتی مردم را فراهم کرده است طرح ساماندهی آن اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، شاپور رستمی در نشست بررسی مشکلات ساخت و سازهای محلات جنوبی بوشهر با بیان اینکه مشکلات مناطق جنوبی بوشهر باید ساماندهی شود افزود: طرح ساماندهی مناطق جنوبی شهر بوشهر با سه برنامه مصوب می‌شود.

وی پیشگیری ازساخت و ساز غیرمجاز، قانونمند شدن ساخت واحدهای مسکونی در محلات جنوبی، و برخورد با افراد سود جو را از عوامل طرح ساماندهی مناطق جنوبی بوشهر دانست و بیان کرد: اکنون انشعابات آب و برق در محلات جنوبی بوشهر بصورت غیرمجاز نصب شده که مصرف این خدمات عمومی را نامحدود کرده است.

معاون امورعمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه تعرفه آب و برق مصرفی ساخت و سازهای غیرمجازپرداخت نمی‌شود ادامه داد: نصب انشعابات غیر مجاز در این ساخت و سازها سبب شده مصرف آب و برق بی رویه شود چراکه مشترکان تعرفه مصرفی پرداخت نمی‌کنند.
رستمی، با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز سبب نارضایتی مردم شده است اضافه کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در محلات جنوبی شهر بوشهر ضمن اینکه مبلمان شهری را نازیبا کرده سبب نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز بدون مجوز شهرداری ممنوع است تاکید کرد: تعامل مناسب برای رفع مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از این نوع کارهای غیرقانونی دارد.

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: در مناطق جنوبی شهر بوشهر با افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلاتی برای حوزه‌های گوناگون شهری فراهم کرده است بگونه‌ای که اکنون ۶ هزار انشعاب آب و برق وجود دارد.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی مشکلات شهری را افزایش داده است گفت: طبق بررسی‌های مشاور پیشگیری از ساخت‌و سازهای مناطق جنوبی بوشهر اکنون هفت‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی در محلات جنوبی بوشهر و تنگک‌ها ساخته شده است که لازم اسن ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز کار جمعی می‌طلبد تصریح کرد: واحدهای که ساخته شده است لازم صاحبان املاک را برای قانونی کردن ساخت خود هدایت کرد و پس از تثبیت واحدهای ساخته شده به جد در ساخت غیرمجاز در این محلات پیشگیری کرد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه طبق بخشنامه وزارت کشور ارائه خدمات شهری به ساخت و سازهای غیر مجاز ممنوع است تاکید کرد: ارائه خدمات به این مناطق اجحاف به شهروندانی است که قانونمند در مناطق شهری سکونت دارد.

ابراهیمی، با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر در مناطق جنوبی شهر بوشهر سکونت دارند افزود: لازم است برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اطلاع رسانی شود تا شاهد بروز حوادثناگوار در مسیر آبهای روان، گذرها و معابر نباشیم.

وی، با تاکید بر توجه املاک غیرمجاز به کمیسیون ماده ۱۰۰ وزارت راه و شهرسازی افزود: هدایت صاحبان اینگونه املاک به کمیسیون ماده ۱۰۰ ضمن اینکه سبب ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود، درآمد شهرداری بوشهر افزایش می‌یابد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه حاشیه نشینی سبب بروز مشکلات اجتماعی می‌شود گفت: اکنون ساخت و سازها بدون رعایت قوانین شهرسازی ساخته می‌شود که درآینده تبعات مهمی برای شهر فراهم می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه شرائط فعلی در محلات جنوبی و تنگک‌ها ثبت شود افزود: از پیشروی در اینگونه ساخت و ساز طبق قانون پیشگیری شود.

شهردار بوشهر گفت: با توجه به افزایش بی رویه ساخت و ساز در محلات جنوبی شهر بوشهر پلیس ساختمان با برون سپاری فعال می‌شود و با متخلفان ساخت و ساز مجاز برخورد می‌کنند.

سعید آزاد شهرکی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز یک معضل اجتماعی است گفت: با آسیب شناسی انجام شده کسانی که اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی می‌کنند قصد دارند قانون را دور بزنند و اجحاف به دیگر شهروندان است.

وی با بیان اینکه پلیس ساختمان در بوشهر برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز ایجاد می‌شود گفت: با توجه به اینکه نیروهای شهرداری بوشهر برای اجرای طرح پلیس ساختمان محدود است طرح پلیس ساختمان در بوشهر برون سپاری می‌شود.

شهردار بوشهر از فعال شدن سه شیفت پلیس ساختمانی دربوشهر خبرداد و گفت: با فعال شدن پلیس ساختمانی از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر بوشهر به ویژه نقاط جنوبی و تنگک‌ها پیشگیری می‌شود.

آزادشهرکی با اشاره به اینکه ضعف قانون دربرخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرقانونی مشکلاتی را فراهم کرده است گفت: در برخی حوزه‌ها باید با توجه به قانون، با متخلفان طبق قانون برخورد کرد تا شاهد گسترش ساخت و ساز غیر مجاز نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز