خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در صحن علنی مجلس:

مباحث مربوط به افزایش حقوق نمایندگان صحت ندارد / لاریجانی مخالف افزایش حقوق متناسب با قانون است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۶۹

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیان توضیحاتی درباره حواشی مربوط به افزایش حقوق نمایندگان مجلس پرداخت و این مسئله را از اساس تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا تاجگردون در جریان نشست علنی امروز پس از ارائه توضیحاتی ازسوی رییس مجلس در مورد حواشی مربوط به حقوق نمایندگان و لایحه بودجه سال ۹۷ به بیان نکاتی در این رابطه پرداخت و گفت: در فضای مجازی مطالبی درخصوص بودجه سال آینده مطرح شده، البته از برخی از همکاران عزیز و یا برخی از مقامات مسئول در مجلس در این رابطه گلایه دارم که موضوع را بدون اطلاع دامن می‌زنند.

وی افزود: موضوعی که در فضای رسانه‌ای مطرح شده، اشاره می‌کند که در بودجه سال ۹۷ چنین کارهایی قرار است انجام شود؛ اولاً چنین موضوعی نیست؛ چرا که دولت تازه بودجه سال ۹۷ را به مجلس ارائه کرده و بنده وقتی بررسی کردم، در لایحه دولت پیشنهادی برای افزایش حقوق نمایندگان موضوعی اصلاً مطرح نشده است که بخواهد بررسی شود که حقوق نمایندگان به چه میزان افزایش یابد.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: بنده به‌عنوان کسی که حدود ۵ الی ۶ سال است در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات هستم، هر سال از رییس مجلس و هیات رییسه درخواست داریم که اجازه دهند حقوق نمایندگان متناسب با قانون در اختیارشان قرار گیرد و در این مدت چند سال شخص آقای لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان، متناسب با حقشان بوده است، چراکه حقوق دریافتی نماینده از آن چیزی که در قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شده است، کمتر است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اصلاً موضوع افزایش حقوق نمایندگان واقعیت ندارد که بخواهیم آن را تکذیب یا تایید کنیم، بنابراین خواهش می‌کنم دوستان و هموطنان عزیز توجه کنند که نمایندگان آنقدر تشخیص می‌دهند که افزایش حقوقشان بیشتر از حقوق دیگر عزیزان در سطح کشور نباشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس یادآور شد: بودجه مجلس از ۲ قسمت عمرانی و هزینه‌ای تشکیل می‌شود که هر ۲ توسط دیوان محاسبات بررسی می‌شود و اتفاقاً گزارش دیوان بسیار دقیق، بی‌پروا و مستقل است و امین کمیسیون بودجه نیز برای بررسی این موضوع تعیین می‌شود و در رابطه با این موضوع با آقای مفتح که امین ملت و مجلس ایران است، صحبت کردیم که بررسی‌های لازم را انجام دهد.

او خاطرنشان کرد گفت: تاخیر در گزارش دیوان محاسبات به این دلیل بود که سال عمرانی تا پایان شهریور تمدید شده و هر عزیزی بخواهد گزارش دیوان را مطالعه کنید، این گزارش در اختیارش گذاشته می‌شود.

تاجگردون در پایان تصریح کرد: بنابراین خواهش می‌کنم دوستان عزیز وقتی در فضای رسانه‌ای حضور می‌یابند، سعی نکنند بخاطر اینکه فقط جمله را گفته باشند، باعث تشویش اذهان عمومی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز