خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

تاکید رهبری بر پرداختن به بحث حاشیه‌نشینی/ درمان ۸ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران/ روند کاهشی طلاق در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۷۲

وزیر کشور تاکید کرد: در تهران اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یک سال و نیم گذشته در مجلس وعده دادید در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهید، چقدر اقدامات انجام شده را موثر می‌دانید و آیا کاهشی را در حوزه آسیب‌ها شاهد بوده‌ایم، گفت: هر ۶ ماه یک بار گزارش دستگاه‌ها را در حوزه آسیب‌ها به رهبر انقلاب ارائه می‌دهیم این بار گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد قابل قبول بود. در مورد طلاق روند رو به کاهشی را داشتیم البته بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی را دارد. در تهران اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم. در حوزه مقابله ، ۱۳ درصد افزایش در کشفیات را داشتیم.

وزیر کشور با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی گفت: در این بخش اقدامات خوبی را در حوزه‌های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است. البته این روند راضی‌کننده نیست و رهبری تاکید داشتند که باید به حاشیه‌نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود. رهبری همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید داشتند. همچنین در مورد سمن‌ها باید به آن‌ها کمک مالی صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رهبری سیاست‌گذاری کردند که ۵۰ درصد منابع باید صرف امور پیشگیری شود و این موضوع عمق توجه ایشان را به بحث کنترل نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز