خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

ترامپ مرتکب خطاى بزرگ استراتژیک شده است/ مسئولیت افزایش تنش‌ها در منطقه و بیت المقدس بر عهده رژیم صهیونیستى و آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۷۲

وزیر کشور با محکوم کردن اقدام اخیر امریکا در انتقال سفارتخانه خود به بیت‌المقدس گفت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانى فضلى ضمن ابراز همدردى با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهورى آمریکا مبنى بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و اظهارداشت: روساى جمهور پیشین آمریکا نیز با آگاهى از بازتاب و بازخورد منفی جهانى این اقدام و عملی کردن مصوبه کنگره آمریکا تا کنون از انتقال سفارت آمریکا به قدس سرباز می زدند اما  ترامپ و دولت تجار آمریکا با این تندروی ها متوجه پیامدهاى اقدام خود نیستند.

وى با اشاره به واکنش هاى تند جهانى علیه اقدام ترامپ گفت: مخالفت روئساى جمهور سایر کشورها، سازمان هاى بین المللى و ... با این اقدام دولت آمریکا نشان دهنده خطا و اشتباه رهبردى و استراتژیک ترامپ در منطقه است.

وزیر کشور  با تاکید بر تحریک آمیز و نابخردانه بودن اقدام دولت آمریکا و با اشاره به عواقب نامطلوب اینکار، افزود: با توجه به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

رحمانى فضلى با بیان این اقدام آمریکایى‌ها نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزایش تنش ها مى شود که مسئولیت آن برعهده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستى است، تاکید کرد: یکى از علت هاى این اقدام دولت آمریکا در این برهه زمانى ناشى از موضع سازشگرایانه کشورهاى مرتجع عربى و فاش شدن روابط پنهاى آنها با رژیم صهیونیستی است.

وى خاطرنشان کرد: افکار عمومى جهان بى آبرویى حامیان تروریست هاى شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستى را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد لذا در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز