خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

میزان روابط اقتصادی تهران- ورشو به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۳۱

آنا ماریا آندرس وزیر همکاری های بین المللی دفتر نخست وزیر لهستان ظهر امروز با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری انقلابی است، گفت: در منطقه شاهد توطئه و دخالت کشورهای بیگانه و تلاش آنها برای ایجاد اختلاف در میان کشورهای منطقه هستیم که جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه نسبت به این تحرکات واکنش مناسب در چهارچوب منافع ملی نشان می دهد.

وی با اشاره به امضای موافقتنامه ایران و لهستان در زمینه همکاری های مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان‌یافته و مواد مخدر اظهار داشت: این موافقتنامه در دولت و مجلس ایران به تصویب رسیده و انتظار داریم این موافقتنامه هر چه زودتر در دولت لهستان به تصویب برسد.

وزیر کشور تاکید کرد: تصویب ای موافقتنامه موجب افزایش همکاری های بین المللی بین ایران و لهستان در مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته و موادمخدر خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به آمادگی ایران و لهستان در توسعه مناسبات اقتصادی تصریح کرد: روابط اقتصادی ایران و لهستان از ۸۰ میلیون دلار به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است که باید با تقویت این روند میزان روابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به سفر تجار لهستان به ایران و برگزاری نشست مشترک با تجار ایرانی به منظور شناسایی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان خاطرنشان کرد: باید مسیررا برای افزایش همکاری های اقتصادی و روابط تجار و بازرگانان دو کشور تسهیل کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه روابط بانکی با لهستان بعد از برجام روان شده است، ابراز داشت: انتظار این است این روابط با جدیت بیشتر طرف لهستانی گسترده تر صورت بگیرد تا تجار و بازرگانان بهتر از گذشته تبادلات اقتصادی داشته باشند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ایران آمادگی دارد در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مبارزه با جرائم سازمان یافته، مواد مخدر و ... سطح روابط و همکاری خود را با طرف لهستانی افزایش دهد.

آنا ماریا آندرس وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست وزیر لهستان در این دیدار طی سخنانی بیان کرد: لهستان در نظر دارد روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... خود را با ایران بیش از گذشته افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم حضور زنان در عرصه سیاست یادآور شد: حضور بانوان در ایران در عرصه سیاست بسیار خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز