خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

بیش از ٩٠ درصد آب و برق مناطق زلزله‌زده وصل شده است/ تصمیم گیری درباره ساخت خانه‌هاى آسیب‌دیده با حضور رییس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۸۵

وزیر کشور درباره خدمت رسانی به افراد آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: از دقایق ابتدایی همکاران ستاد بحران چه ملی چه منطقه ای برای خدمت رسانی در محل حضور داشتند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: مردم خوب ما علی‌رغم سختی‌ها بسیار باوقار و بامتانت درخواست هایشان را پیگیری کرده و با مسئولین همکاری می کنند، اولین گام ما این بود که هزینه های جانی را پایین بیاوریم اما متاسفانه تا کنون ۴۲۰ نفر جان خود را تز دست دادند و بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر مصدوم داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: البته برخی از این مصدومان سرپایی مداوا شده و یا به شهرهای دیگر منتقل شدند و با ۳۰ بالگرد کادر وزارت بهداشت، هلال احمر از ساعات اولیه تلاش های بسیار خوبی کردند.

رحمانی فضلی افزود: آب و برق از اول حادثه قطع شد که اکنون ٩٠ درصد آب و برق این مناطق وصل شده است و بریا برقراری گاز نیز ابتدا باید نشتی ها برطرف شود .

وی اضافه کرد: عده ای منازلشان خراب شده و عده ای دیگر هم به دلیل پس لرزه ها نمی توانند در خانه هایشان مستقر شوند در نتیجه مشکل چادر و پتو داشتیم که شب گذشته با همکاری هلال احمر چادرهاى بیشتری به منطقه رسید اما به هر ترتیب منطقه وسیع است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ارتش و سپاه هم درحال کمک رسانی هستند گفت: خدمات رسانی از ۶ صبح روز گذشته شروع شده چرا که در ابتدا راه‌ها بسته بود و دوستان ما تا صبح در تلاش بودند که راه ها را باز کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما از روستاها و مناطق مختلف بازدید کردیم و پای مشکلات مردم نشستیم همچنین شب گذشته جلسه ستاد بود که موضوعات مور نظر صورت جلسه شد.

وی با بیان اینکه مشکل مهم مردم در این منطقه ساخت و ساز منازلشان هست که به خاطر زمستان این کار با سختی هایی مواجه خواهد شد، اظهار داشت: ان شاء الله با تصمیاتی که رئیس جمهور می گیرند بتوانیم دست به دست نیروهای دیگر مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر کشور با اشاره اولویت های امداد رسانی مردم به این مناطق افزود: چادر، پتو و آب‌های بسته بندی شده، نان و خرما بیشترین نیاز مردم این منطقه است که مردم به صورت خود جوش این اقلام را می فرستند.

وی تاکید کرد: شدت حادثه و توزیع جغرافیایی و اشکالاتی که وجود دارد به نحوی است که اگر عادی بود اسم آن را بحران نمی گذاشتند اما مردم ناراحت هستند زیرا فوتی دادند و تعدادی هن زخمی هستند که وارد کردن آنها در فضاهایی دیگر آنها را عصبانی می کند لذا باید با تلاش مشکلات آنها را حل کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نیروها برای امدادرسانی به مردم زلزله زده بسیج شده اند گفت: مسافت ها طولانی و خسارات زیاد است که قطعا انتقاد به امداد رسانی ها وجود دارد اما این مسئله نباید موجب تصفیه حساب سیاسی و عقده گشایی شود لذا خوشبختانه مردم هم اینها را به خوبی تشخیص می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز