خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو خبر داد؛

بهره‌برداری از ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید قبل از تیرماه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۴۶

سرپرست وزارت نیرو تاکید کرد: برای افزایش ظرفیت تولید برق، ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید حرارتی و تجدیدپذیر در حال احداث است که تا قبل از تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ستار محمودی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره نیروگاه‌های برق که قول بازسازی آنها داده شده بود، عنوان کرد:  ما با گذر از فصل گرما فرصت می‌کنیم تاسیاساتی را از نیروگاه‌ها و خطوطی که سه ماه زیر بار سنگین بودند، تعمیر و نگهداری کنیم.

وی افزود: برای سال آینده از اواخر شهریور شروع کردیم و باید تا اردیبهشت آینده ۸۸ هزار مگاوات نیروگاه را وارد فاز تعمیرات و مرمت کنیم. البته این کار زمان‌بندی دارد و به روز هستیم.

سرپرست وزارت نیرو تاکید کرد: تاکنون ۱۸ هزار مگاوات را برای تعمیر و نگهداری فرستادیم و بخشی از آن هم بازگشته است. این زمانبندی ادامه دارد و سال بعد نیروگاه‌ها با توان کافی در مدار قرا می‌گیرند.

محمودی یادآور شد: برای افزایش ظرفیت تولید برق، ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید حرارتی و تجدیدپذیر در حال احداث است که تا قبل از تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و به ظرفیت ۷۷ هزار مگاواتی اضافه می‌شود و عملا در تیرماه ظرفیت تولید برق از مرز ۸۰ هزار مگاوات می‌گذرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای خشک سالی در ماه های آینده وزارت نیرو چه راه کاری خواهد داشت، گفت: همان طور که می‌دانید ما کشور خشکی داریم که به صورت فصلی یا تمام سال دچار مشکلات خشک سالی می‌شویم. در حال حاضر در ماه اول سال آبی هستیم و زود است قضاوتی درباره میزان نزولات داشته باشیم. اما وضعیت نسبت به سال گذشته متعادل است.

سرپرست وزارت نیرو افزود: در مناطقی میزان نزولات خیلی پائین است، به طور مثال در حوزه دریاچه ارومیه نیاز به بارش بیشتری داریم ولی در کل باید به لحاظ تامین آب اصول مصرف را رعایت و مدیریت مصرف هستیم.

وی تاکید کرد: شرایط تأمین آب مصرفی شهرها و روستاها به صورت متعادل است و  جز نوساناتی که به دلیل شرایط حادثه‌ها ممکن است پیش بیاید مشکلی نداریم اما این به آن معنا نیست که در تابستان شرایط همان طور بماند.

محودی خاطرنشان کرد: در ابتدای هر تابستان با شرایط جدید از لحاظ مصرف روبه‌رو هستیم و از طرفی هم میزان تامین منابع مالی و تعمیر و نگهداری تجهیزات باید مرتفع شود که در روستا به دلیل کمبود منابع مشکلات ما بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز