خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

غلامی گزینه بیستم روحانی برای وزارت علوم بود / اردکانیان شخصیتی بین‌المللی در مسائل آب است

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۶۱

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با ابراز امیدواری نسبت به کسب رای اعتماد از سوی هر دو وزیر پیشنهادی گفت: وزرای پیشنهادی در دفاع از خود و پاسخ به سوال نمایندگان مطالبی را ابراز خواهند کرد که در تجمیع نظر نمایندگان مجلس و کسب رای اعتماد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس اعلام کرد: با توجه به اینکه هر دو وزارتخانه علوم و نیرو راهبردی و مهم بوده، رییس‌جمهوری با تسلط بر مسائل کلان ملی و منطقه‌ای این دو وزیر پیشنهادی را معرفی کرد و بنابر این امیدواریم هر دو نفر رای بتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی درباره برخی واکنش‌های منفی نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: مجلس هنوز ارزیابی نکرده، اما بر اساس شنیده‌ها آقای غلامی گزینه بیستم رییس‌جمهوری برای تصدی وزارت علوم بود اما در هر حال اظهار نظرهای مخالف و موافق طبیعی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: منطقا وزرای پیشنهادی در دفاع از خود و پاسخ به سوال نمایندگان ابراز خواهند کرد که در تجمیع نظر نمایندگان مجلس و کسب رای اعتماد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی ادامه داد: آقای غلامی در دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی مسئولیت دانشگاه همدان را داشته و در دولت آقای روحانی نیز همین صورت مسئولیت برعهده گرفته است و در هر حال انتظار از وزیر علوم باید متناسب با وضعیت کشور، دولت و دانشگاه‌ها مطرح شود.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس همچنین درباره وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای رضا اردکانیان شخصیتی ملی و بین‌المللی در حوزه آب بوده و نسبت به مسائل کلان و ملی اشراف دارد، همچنین نسبت به کارکردی که در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی داشته توانسته به عنوان شخصیت ایرانی ممتاز در عرصه بین‌المللی از خود نشان دهد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای اردکانیان فردی مدیر و مدبر، مسلط به زبان انگلیسی و از تحصیلات بسیار بالا برخوردار است، همچنین فردی شایسته و متکی بر مدار علمی است که همانند سایر وزرا معتقد به ملاحظات حاکمیتی کشور است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کسب رای اعتماد هر دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو، خاطرنشان کرد: کسب رای برای هر دو وزیر از اتلاف وقت جلوگیری خواهد کرد.

تابش در پایان در پاسخ به سوالی درباره اعمال محدودیت‌های جدید برای حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی گفت: تمام مسائل به همان چیزی مرتبط می‌شود که در روزهای اخیر از رسانه‌ها مطرح شده و مورد دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز