خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

جامعتین جایگاه ویژه‌ای در نوسازی گفتمان اصولگرایی دارد/ مجلس برای مقابله با توطئه‌های برجامی فعال شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۵۰

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به نوسازی گفتمان اصولگرایی نیز تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و نیز مراجع عالیقدر علمای بزرگ در سراسر کشور در نوسازی گفتمان اصولگرایی و بسط گفتمان رهبری جایگاه ویژه دارند. ما امیدواریم با حفظ این جایگاه شاهد حیاتی نو از کارکرد گفتمان اصولگرایی در کشور باشیم.

محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه گفت: فرانسه در ایام مذاکرات برجام نقش پلیس بد را بازی می‌کرد، اما در پسابرجام می‌خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند. مسئولان دیپلماسی ما باید متوجه نیرنگ اتحادیه اروپا در همگرایی با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا باشند.

وی افزود: وقتی اتحادیه اروپا به رهبری لندن، پاریس و برلین رسما با ترامپ در فشار به ایران همراهی می‌کنند و می‌خواهند چند ماده و تبصره به زیاده‌خواهی‌های غرب از ایران تحت پوشش برجام اضافه کنند چرا باید آزموده را آزمود و خسارت برجام را مضاعف کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد. اینکه اروپا برجام را تأیید می‌کند نه برای اعتراض به این است که چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند بلکه بخاطر این است که ایران از توافق خارج نشود و به شرایط پیش از برجام برگردد. آنها می‌خواهند ما همچنان به تعهدات خود پایبند باشیم و دوباره آنها مواردی به آن بیفزایند.

حبیبی تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا رسما می‌گوید به هیچ قراردادی پایبند نیست، بنابراین می‌تواند حتی قراردادی که خودش می‌بندد هم بصورت یکسویه لغو کند. اساسا گفتگو و مذاکرات در این مورد یک امر مضحک و بی فایده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور، تصریح کرد: رفتار ابلهانه ترامپ نباید ما را از مکر و حیله اروپا و آمریکا غافل کند. آنها برای جلوگیری از پیشرفت کشور برنامه دارند. راهبرد غرب در جهان اسلام به ویژه در ایران عقب نگه داشتن مسلمانان است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا حد یقف ندارد. هر امتیازی بدهیم آنها حاضر به انجام تعهدات خود نیستند.

حبیبی اظهار کرد: به نظر می‌رسد مکرون در سفر به تهران، حامل پیام ترامپ است. برای این پیام نباید اعتباری قائل شد و به آن رسمیت داد. ما نباید مذاکرات نیابتی را در هر سطحی که باشد بپذیریم. ما باید تصریح کنیم هیچ مذاکراتی را تحت عنوان تقسیم و تکمیل برجام نمی‌پذیریم.

وی گفت: مجلس باید برای مقابله با توطئه‌های برجامی آمریکا و اروپا فعال شود و بازی ترامپ با کنگره و فریبکاری کنگره را رصد کند و موضعی بهنگام بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد نطق تاریخی امام در مورد کاپیتولاسیون خاطرنشان کرد: ما باید عزت ملت ایران را حفظ کنیم و زیر بار هیچ نوع کاپیتولاسیون با پوشش‌های گوناگون نرویم. استقلال کشور باید برای ما آنقدر مهم باشد که دست رد بر سینه هر نامحرمی که بخواهد ایران و ایرانی را تحقیر کند، بزنیم.

حبیبی با بیان اینکه دولتمردان آمریکا بارها ثابت کرده‌اند که جز زبان زور را نمی‌فهمند، تاکید کرد: امروز ترامپ باید هزینه اشتباه و بلاهت خود را در نقض برجام و عوض کردن نام خلیج فارس و تداوم حمایت از تروریسم در منطقه بپردازد.

وی ضمن تجلیل از موضع مسکو در قبال برجام گفت: روس‌ها تاکنون در موضع‌گیری علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا خوب عمل کرده‌اند. دستگاه دیپلماسی کشور باید در گفتگو با چینی‌ها به آنها تفهیم کنند همانند روس‌ها عمل کنند و علیه آمریکا موضع بگیرند. در مورد اروپا هم تا وقتی که آنها موضع چندگانه دارند، نباید فریب آنها را خورد. ما باید با صراحت به فرانسه بگوییم از هم‌صدایی با آمریکا پرهیز کند. آمریکایی‌ها هم باید بین عمل به تعهدات خود و لغو برجام یکی را برگزینند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات عراق خاطرنشان کرد: فتح بدون خونریزی کرکوک توسط ارتش عراق نشان داد توطئه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه به جایی نمی‌رسد. دولت عراق برای حفظ تمامیت ارضی خود تردیدی ندارد. و نباید داشته باشد. توطئه تجزیه کشورهای اسلامی، توطئه‌ای آمریکایی-اسرائیلی است.

حبیبی با تشکر از هوشمندی سران اتحادیه میهنی کردستان گفت: بارزانی در عمل به توطئه‌های صهیونیستی در منطقه تنهاست. هیچ کُرد با شرافتی حاضر نیست خون خود را برای حفظ منافع صهیونیستها در خاک عراق به هدر دهد.

وی افزود: امروز عمر تکفیریها به سر آمده و جنگ نیابتی با اراده مقاومت شکست خورده است و تجزیه کشورهای اسلامی از دیگر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از دولت‌های اروپائی است که باید با هوشمندی و اقتدار، از آن جلوگیری به عمل آید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفتگو را تنها راه حل بحران در کردستان عراق دانست و گفت: دولت عراق با نمایندگان واقعی مردم کُرد صحبت کند. گفتگو با کسانی که عامل و جاسوس صهیونیستها هستند بی فایده است.

حبیبی در ادامه سخنانش با تجلیل از شخصیت مرحوم آیت‌الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل، تاکید کرد: آقا مصطفی یار صادق و صالح امام راحل و یکی از مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی است. نقش او در انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه ناشناخته مانده است. امیدواریم در برگزاری یادبود این شخصیت عظیم کوتاهی‌هایی که بوده جبران شود.

وی همچنین به مناسبت بزرگداشت یاد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی یکی از چهره‌های درخشان انقلاب بود که در طول حیات خود در بسط گفتمان امام (ره) و رهبری در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکرد. او در نبرد نرم آمریکا علیه انقلاب در کنار رهبری و مردم ماند و در خنثی کردن توطئه‌های آمریکا نقش مهمی به عهده گرفت. آن مرحوم تنها شخصیتی بود که امام راحل در مورد ایشان فرمودند: «به آقای مهدوی ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جایگاه روحانیت مبارز در سپهر سیاست ایران گفت: اکنون آیت‌الله موحدی کرمانی در جامعه روحانیت مبارز با اقتدار همان نقش مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را ایفا می‌کنند و در همگرایی اصولگرایان و اهل ایمان هدایت‌های مرحوم مهدوی کنی را ادامه می‌دهند.

حبیبی با اشاره به نوسازی گفتمان اصولگرایی نیز تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و نیز مراجع عالیقدر علمای بزرگ در سراسر کشور در نوسازی گفتمان اصولگرایی و بسط گفتمان رهبری جایگاه ویژه دارند. ما امیدواریم با حفظ این جایگاه شاهد حیاتی نو از کارکرد گفتمان اصولگرایی در کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به روز صادرات گفت: صادرات کلید قفل تولید ملی است. اگر تولید ملی دارای استانداردهای قابل قبول باشد، می‌تواند جان تازه‌ای به صادرات بدهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دولت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: موضوع صادرات در این سیاستها رمز بهبود فضای کسب و کار، رونق تولیدات و برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی برای شکل‌دهی به بازارهای جدید و تنوع بخشی به برندهای اقتصادی است. توجه صادارت به کشورهای منطقه در بند ۱۰ سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، می‌تواند کلید راه توسعه صادرات باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز