خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رییس پارلمان ارمنستان:

آمریکا به‌صورت مکرر توافق هسته‌ای را نقض می‌کند / رفتارهای ایالات متحده برای جهان مشکل‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۰۳

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که توافق هسته‌ای به‌‌صورت مکرر توسط آمریکا نقض می‌شود، گفت: کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با آرا بابلویان رییس پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان کشور دوست و همسایه ایران است و سطح همکاری ها و روابط مناسبی بین دو کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت فعال کردن تجار ارمنستان تاکید کرد و گفت: سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور زمینه‌های لازم برای گسترش را دارد؛ به‌خصوص می‌توان با فعال کردن تجار دو کشور به گسترش رابطه تجاری در کشور امیدوار بود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم آلودگی رود ارس توسط ارمنستان بررسی و برطرف شود و ادامه مشکل رود ارس برای دو کشور آسیب زا است.

لاریجانی ادامه داد: نقش ارمنستان در صلح و ثبات منطقه مفید بوده است و اکنون در شرایط آشفتگی‌های پیش آمده توسط آمریکا همبستگی‌های منطقه بسیار مفید و موثر خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به گسترش روابط اقتصادی به خصوص در حوزه های انرژی تاکید کرد.

وی به مذاکرات دوساله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا به صورت مکرر توافقنامه هسته‌ای را نقض می‌کند؛ هرچند سایر کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند اما این رفتار آمریکاییان برای جهان مشکل‌ساز خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: استدلال آمریکاییان این است که توافق هسته‌ای با روش قبلی بوده و تعهدی برای دولت جدید به وجود نمی‌آورد با این استدلال کودکانه حتی قوانین اقتصادی هم نمی‌تواند بین کشورها شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار رییس پارلمان ارمنستان نیز با ابراز خوشحالی از سخنان لاریجانی در نشست امنیتی منطقه گفت: نقش  ایران در صلح و ثبات منطقه همواره تعیین کننده و کمک خوبی برای ایجاد صلح پایدار در منطقه بوده است.

وی گفت: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی مورد موافقت دو کشور می تواند روابط اقتصادی فی مابین را تقویت کند.

رییس پارلمان ارمنستان به ارتباط کشورش با ایران اشاره کرد و خواستار گسترش آن به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری شد و از فعال شدن تجار ارمنستان استقبال کرد.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی که مورد موافقت دو کشور قرار گرفته است، می‌تواند روابط اقتصادی دو کشور را تسریع بخشد.

رییس پارلمان ارمنستان خواستار فعال شدن گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور شد و گفت: از شما دعوت می‌کنم در سفری به ارمنستان از کشور ما بازدید و گفت‌وگوهایی با یکدیگر داشته باشیم.

بابلویان درخصوص انتقال انرژی ابراز علاقه کرد و گفت: ساختارهای این همکاری فراهم شده است اما باید در اجرای توافقات تسریع شود.

ارمنستان همواره سیاست موضع پایداری نسبت به ایران دارد

رییس پارلمان ارمنستان توافق هسته‌ای کشورمان را یک توافق بین‌المللی دانست و نه یک توافق بین چند کشور و گفت: در طول مذاکرات سخت هسته‌ای همواره مسائل را پیگیری می‌کردیم و بعد از این توافق ارمنستان نیز یک نفس راحت کشید، ما همواره نگران شما بودیم.

بابلویان به مشکلات پیش آمده و تک‌روی‌های آمریکا اشاره و تاکید کرد: این مسئله هم حل خواهد شد اما مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. ارمنستان همواره سیاست موضع پایداری نسبت به ایران دارد و از ایران حمایت کرده است.

رییس پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان کشور کوچکی است اما صدای خودش را در افکار عمومی بلند کرده است، هم برای خودش و هم برای حق همسایگان خود.

بابلویان به مناسبات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: زندگی صلح آمیز و راحت پیروان ادیان مختلف در دو کشور ارمنستان و ایران دوره دانش افزایی برای سایر کشورها است. در ارمنستان مسجدهای مسلمانان وجود دارد و آنها در کنار شهروندان سایر ادیان زندگی مسالمت آمیزی دارند. در ایران نیز کلیساهای زیادی وجود دارد و پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر زندگی خوب و راحتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز