خبرگزاری کار ایران

سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

میزان استفاده رحمانی‌فضلی از خدمات بانوان در وزارت کشور مورد قبول نیست/ انتظار معرفی یک زن برای وزارت علوم همچنان پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۳۰

نماینده مبارکه تاکید کرد:‌ اطلاع دارم هیات چهارنفره استانداران را مشخص می‌کنند. انتظارمان این بود که به جای اینکه تمام هم و غم شما رضایت همکاران شود، بدانید که موقعیتی به نام مجلس وجود دارد که طبق قانون اساسی شان نماینده و وزیر یکسان است .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، زهرا سعیدی نماینده مبارکه در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور در مخالفت با رحمانی‌فضلی اظهار داشت: مخالفتم براساس تعابیر و بداخلاقی‌ها نیست؛ بلکه برپایه عهدم با مردم در جهت اصلاح ساختار و برنامه‌ها است. لذا اهمیت جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و موارد متعددی در نظر دارم.

او افزود: از آقای رحمانی‌فضلی به طور شفاف پاسخ می‌خواهم و مجلس به جهت جایگاه نظارتی خود باید به سکینه قلبی برسد و هدف، روشن شدن و شفاف‌سازی است و مجلس نشان داده هرجا که لازم بوده در کنار سایر قوا حاضر  شده است و هیچ قصدی برای نصحیت دولت ندارد.

سعیدی خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه‌محور دعوت به کابینه کرد و چقدر فکر می‌کنید برای این مسیر اقدامات شایسته در چهار سال گذشته انجام دادید؟ آیا استانداران و فرمانداران شما با این ویژگی انتخاب شدند؟ چقدر در چهار سال گذشته به اصفهان سفر کردید که به عنوان مرکز صقل سیاسی و امنیت کشور است تا از نزدیک با واقعیت‌ها مواجه شوید؟ واقعاً خودتان به عملکرد سیستم‌ها و نقش آن در هماهنگی‌ها به ویژه در ظرفیت توسعه‌ای برای حل معضل بیکاری و به کارگیری ظرفیت‌ها خصوصاً در بحث اقتصادی رضایت دارید؟

او ادامه داد: البته اطلاع دارم هیات چهارنفره استانداران را مشخص می‌کنند. انتظارمان این بود که به جای اینکه تمام هم و غم شما رضایت همکاران شود، بدانید که موقعیتی به نام مجلس وجود دارد که طبق قانون اساسی شان نماینده و وزیر یکسان است . ما ظرفیتی داریم که مهم‌ترین مبانی و برنامه‌ها توسعه‌ای در مجلس تصویب می‌شوند و اگر نقدی می‌کنیم بر حسب وظیفه نمایندگی‌مان و به خاطر عملکرد دولت و مردم است.

سعیدی اظهار داشت: شان مجلس و نمایندگان کم و زیاد نخواهد شد لذا جایگاه‌ها دست حضرت دوست است و نمایندگان شان قانون اساسی است.

نماینده مبارکه گفت: آنهایی که حساب بین مجلس و دولت می‌کشند استان‌ها را از ظرفیت نمایندگام محروم می‌کنند و در نهایت  مردم هستند که ضرر خواهند کرد. اگر در برنامه بودجه امسال ۳۰ درصد اعتبارات استانی را افزایش دادیم کار استانداری نمایشی و بی‌اثر می‌شد و این نه به خاطر فشار استانداران بلکه به خاطر اعتقاد نمایندگان به عهد خود به مردم بود که معتقد تمرکززدایی بودیم.

او ادامه داد: ‌آقای رحمانی‌فضلی وقتی شما وسط این ترازو قرار دارید وزن دولت را هم‌وزن مجلس بدانید و اجازه ندهید که مدیران شما مجلس را نادیده بگیرند تا مبادا مردمی که به روحانی رای دادند یا ندادند شاهد افت شاخص‌های استانی باشد. آیا اطلاع دارید استانداری که با حکم شما استاندار شده در طول زمان خدمت یک زمان ملاقات مردمی نداشته است و آیا این با آن شاخص‌های توسعه‌ای همخوان است؟

نماینده مبارکه با اشاره به بحث انسداد مرزها و ورود اتباع بیگانه و قاچاق کالا گفت: چقدر اتباع بیگانه غیرمجاز داریم که فرصت کار را از بیکاران ما گرفته‌ است و هم مشکلات عدیده به وجود آورده است. اگر دغدغه شما در این زمینه جدی بوده چرا وضع اینگونه است.

او با اشاره به بحث زمان گفت: انتظار مجلس و مردم از روحانی این بود که حداقل وزیر زن در کابینه معرفی می‌کردند که البته انتظارها هنوز پابرجاست و امیدواریم این فرصت به عنوان وزیر علوم در اختیار زنان قرار گیرد. متاسفانه میزان استفاده شما از خدمات بانوان در وزارتخانه مورد قبول نبوده است.

سیدی افزود: جا دارد به عنوان وزیر به استانداران تاکید کنیم که حداقل در ادارات کل و فرمانداری و بخشداری بیش از این از زنان شایسته استفاده کنند. البته ما به دنبال سهم خواهی نیستیم، بنا را بر شایسته‌سالاری بگذارید و انشاله مشکلات حل می‌شود.

نماینده مبارکه در مخالفت عملکرد وزیر کشور در حوزه مواد مخدر گفت: اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چقدر تاکنون تاثیر داشته است. وظیفه هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی با رئیس جمهور محترم در ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده که از سوی ایشان وظیفه اجرا کردن آن به دست حضرتعالی سپرده شده است. گزارشاتی ارسال شده که به استناد آن اقدامات کارآمد نبوده است و خواهان توضیحات صریح و شفاف شما در رابطه با بودجه‌ای که برای این کار اختصاص یافته، هستیم.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه ابلاغ قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در ابلاغ قانون مواد مخدر نگرانی خود را ابراز داشتند نشان می‌دهد که فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر چقدر از نظر معظم‌له دارای اهمیت است اما متاسفانه به دلیل کم‌توجهی‌ها و عدم حضور فردی که مصمم است، انجام وظیفه کند، مشکلات بیشتر هم شده است؛ به طوری که در خصوص مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و برنامه مشخص پیدا نکردیم و نوعی بی‌اعتمادی در مردم به وجود آمد و خواهش می‌کنم به سه نگرانی اصلی مردم بیکاری، تورم و اعتیاد توجه بیشتری شود. براساس گزارشاتی که به دستمان رسیده در مورد این نگرانی دائمی در خصوص ستاد مبارزه مواد مخدر، کوتاهی‌هایی وجود داشته است. حدود ۱۴ میلیون خانواده درگیر فرد معتاد وجود دارد. نمی‌توانیم واقعیت‌ها را پنهان کنیم.

سعیدی اظهار داشت: سالانه در کشور ۴ هزار نفر قربانی موادمخدر می‌شوند و برخی کارشناسان اعتقاد دارند که میزان شیوع مواد مخدر در بین معتادان واقعی نسبت به جمعیت، حدود ۵ میلیون نفر است و ۲۰ درصد جرایم خرد برای معتادان است که عامل ۵۰ درصد طلاق‌ها و کودک‌آزاری‌ها به دلیل مواد مخدر گزارش شده و کودک‌آزاری و قتل‌ها ناشی از این آسیب اجتماعی است و گردش مالی ناشی از فروش مواد مخدر ۳۰ هزار میلیارد دلار است. آیا این پول کثیف نمی‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهد؟

نماینده مبارکه ادامه داد: از زحمات و خدماتی که شما و وزرای دیگر طی چهار سال گذشته داشته‌اید تشکر می‌کنم اما آیا حضور غیرقانونی و همزمان شما در دو پست وزارت کشور و دبیر کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر تقویت‌کننده این مشکلات نبوده است و وزارت کشور چه اقدامی برای ساماندهی پیشگیری و مبارزه با قاچاقچیان داشته است؟ اگر خودتان بخواهید به این بخش نمره دهید چه نمره‌ای را اختصاص می‌دهید؟

سعیدی گفت: هزینه‌هایی از محل مبارزه با مواد مخدر از فروش اموال منقول و غیر منقول توسط قوه قضائیه ضبط شده است و خرج جاهایی شده که نباید می‌شد و براساس گزارشاتی که به من رسیده است برخلاف اصل ۵۳ قانون اساسی بوده و خواهش می‌کنم توضیح صریح و شفاف خود را در محضر نمایندگان بفرمایید.

او اظهار داشت: موضوع دیگر این است که حمایت شما از NGOها با عذرخواهی فراوان قابل قبول نبوده است. لذا هرجایی که بوده با تکیه بر نیروهای مردمی پیروز شده‌ایم چرا در بحث مواد مخدر مردم را درگیر نکردیم و در زمینه خرید ساختمان و مبارزه با مواد مخدر صادقانه شفاف به مردم توضیح دهید. ازشما انتظار داشتیم برای مهار و جلوگیری از چالش‌های اجتماعی مانند طلاق ، مواد مخدر، حاشیه‌نشینی، مهاجرت و مبارزه با مافیای مواد مخدر، اقدامات ویژه‌تری انجام دهیم.

او در پایان گفت: چرا برنامه و تدبیر در چهارساله گذشته نداشتید و تاکتیک‌های بالاتری را اجرا نکردید که ما باید همواره از سربازان گمنام و نیروی انتظامی تشکر کنیم که این روند قابل نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز