خبرگزاری کار ایران

اولاد قباد در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور:

تقویت مشارکت در مناطق قومی و مذهبی از توانمندی‌های رحمانی‌فضلی است/ تلاش‌های او در زمینه احزاب نیز قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۲۰

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با اشاره به توانمندی‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: تقویت مشارکت در مناطق قومی و مذهبی از توانمندی‌های رحمانی‌فضلی است و این انتظار وجود دارد که برای اقلیت‌های قومی سهمیه مدیریت‌ها در سطح کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده اولاد قباد در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور گفت:  رحمانی فضلی برای وزارتخانه‌ای حساس انتخاب شده است. وزارت کشور حافظ نظم و امنیت است که مسئولیت سیاسی عمومی و هماهنگ کننده دولت و مردم در محلات، شهرها ، شهرستان‌ها و هماهنگ‌کننده امور دولت است و ماموریت‌های متفاوتی دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ماموریت‌های امنیتی، سیاسی، عمرانی و شهری و همچنین روستایی بر عهده وزارت کشور است و انجام همه این مسائل نیاز به وزیری آگاه نسبت به امور جامعه و با اطلاع کافی از مسائل سیاسی و توانمند دارد. دکتر رحمانی فضلی به عنوان این گزینه برای دولت دوازدهم می‌تواند به نحو مطلوبی به خواسته‌های مردم پاسخ دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: وزیر پیشنهادی کشور می‌تواند در این راستا مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی را بپذیرد زیرا دارای نگرش سیاسی و به جای تحلیل خطی دارای رویکرد تحلیلی به جامعه است. یعنی جامعه را از همه ابعاد اجتماعی سیاسی و فرهنگی در نظر می‌گیرد و در امر کلیات نظام سیاسی حرکت می‌کند و آن را بر سلیقه شخصی و جناحی ترجیح می‌دهد.

نماینده تهران با اشاره به سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی کشور گفت: او در سازمان‌های مختلفی کار کرده و رویکرد توسعه محوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها از خط مشی مدیریتی اوست او همه تلاش خود را برای منافع ملی کشور و مصالح مردم به کار برده و کارها را پیگیری کرده همچنین حضورش در حوزه اقتصاد مقاومتی زبان زد است.

اولاد قباد با اشاره به برنامه رحمانی فضلی درباره محورهای عملکرد وزارت کشور گفت: عملکرد وزارت کشور بسیار گسترده و متنوع است در حوزه سیاسی برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات در فضای ایمن و سالم با مشارکت مردم و احزاب شکل گرفت و بنده به عنوان بازرس این فضا شاهد بودم که انتخابات با شعور و شور سیاسی و نظم برگزار شد که در این حوزه باعث ارتقای سطح مشارکت و تایید صحت انتخابات در همه کشور بود.

عضو فراکسیون امید افزود: در ۱۴۰ حوزه انتخاباتی در شهر و روستا این انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شد که امیدواریم رحمانی فضلی بتواند انتخابات‌ بعدی را کاملا مکانیزه برگزار کند. همچنین برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان و تامین مدیریت و امنیت عمومی آن در فضای مجازی و نکات ایمنی از نقاط قوت او است.

نماینده تهران گفت: تلاش‌های رحمانی فضلی در زمینه احزاب نیز قابل توجه است. زمانی مردم برای گرفتن مجوز در صف‌های طولانی می‌ماندند اما با اعتقاد قلبی او به تکثرگرایی با ۵۴ مجوز تاسیس حزب یا گروه سیاسی موافقت شد همچنین راه اندازی خانه احزاب، ایجاد فضای آرامش سیاسی و برگزاری ۳۰ کنگره احزاب از دیگر فعالیت‌های شاخص رحمانی فضلی است.

او گفت: تقویت مشارکت در مناطق قومی و مذهبی از دیگر توانمندی‌های اوست و این انتظار وجود دارد که برای  اقلیت‌های قومی سهمیه مدیریت‌ها در سطح کشور افزایش پیدا کند.

اولاد قباد افزود: ۷۵ درصد برنامه‌های رحمانی فضلی همسو با اسناد بالادستی است. همچنین از کارهای بارز او تشکیل و راه‌اندازی ستاد اربعین است و در رابطه با حوزه زنان فرآیند اجرای سند امنیت کودکان و زنان را در کارنامه خود دارد.

او در پایان گفت: در حال ۱۵۰ نفر از بانوان مشغول فعالیت در پست‌های مدیریت زیر نظر وزارت کشور هستند که انتظار داریم این رقم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز