خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

اتباع بیگانه به درستی سامان دهی نشده اند/ چگونه می‌خواهید زنان را توانمند و در امور دخالت دهید

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۰۴

نماینده مردم نور در مخالفت با وزیر پشنهادی کشور گفت: طبق اصل ۴۶ یکی از طرح‌ها تاکید و تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن است بفرمایید چگونه می‌خواهید ۵۰ درصد از جامعه را توانمند و در امور دخالت دهید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ علی اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور برای دولت دوازدهم ضمن تشکر از خدمات ۴ ساله کابینه یازدهم گفت: دولت یازدهم در شرایطی کشور را اداره کرد که بحران‌های بزرگ و کوچک وجود داشت. مخالفت من امروز با شخص آقای رحمانی فضلی نیست من ایشان را نیرویی انقلابی و خدمت‌گزار کشور می‌دانم.

او خاطرنشان کرد: در این جایگاه لازم است از فرمانداران استانداران و شخص وزیر کشور تشکر کنم انتقاد من از عملکرد چهار ساله گذشته ایشان است.

نماینده مردم نور در ادامه با اشاره به برنامه رحمانی فضلی برای حضور در دولت دوازدهم عنوان کرد: سال‌های ۹۵ و ۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است،‌آقای وزیر پیشنهادی استاندارن شما فرمانده این ستاد در سراسر کشور هستند آیا عملکردشان در جهت منویات رهبری بوده است یا خیر؟ این را به نمایندگان مردم در خانه ملت توضیح دهید.

او ادامه داد: جناب آقای رحمانی فضلی مجلس در طول ادوار گذشته طرح ساماندهی سواحل و دریا را تصویب کرد و به منظور اجرا به دست دولت داد چرا اساسنامه این طرح تهیه نشد؟ مسئولیت سازماندهی این لایحه با شما بود، مسئولیت غرق شدن انسان‌های بی‌گناه در سواحل خزر بر عهده چه کسی است؟

اسماعیلی در ادامه با اشاره به معضل زباله در شهرهای شمالی کشور اظهار داشت: تهدید زباله  دیرزمانی است که استان‌های شمالی ما را تهدید می‌کند مدیریت این امر به عهده کیست؟ شما به خوبی می‌دانید که زباله جان طبیعت استان‌های شمالی را تهدید می‌کند.

او ادامه داد: خواست مردم و سازمان‌های مردم نهاد حفظ محیط زسیت، طبیعت و سلامتی آب و هوا است. نمایندگان مجلس، استان‌های شمالی مانند گیلان، گلستان و مازندران با بحران زیست محیطی روبروست چه کسی آنها را ساماندهی می‌کند.

نماینده مردم محمودآباد ادامه داد: امروز سفره‌های زیرزمینی در خطر آلودگی هستند زباله‌های انباشته شده در استان‌های شمالی زیست بوم را تهدید می کنند. جناب آقای وزیر در آینده قرار است آب آشامیدنی و کشاورزی از طریق سدها تامین شوند معضل زباله چه کسی مسئولیت را بر عهده می‌گیرد؟

این نماینده مجلس دهم با ا شاره به ماده ۲۶ و ۲۷ برنامه ششم توسعه که در مورد مهاجرت از شهرها به روستاهاست اشاره کرد و گفت: برنامه ششم توسعه در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تاکید دارد شما چه کاری انجام داده‌اید؟

او یادآور شد: در حال حاضر دهیاران در یک شرایط بسیار سخت معیشت می‌گذرانند اما مظلومانه به تلاش ادامه می‌دهند اهمیت ثبات شغلی دهیاران یکی از نگرانی‌های آنهاست آقای وزیر پیشنهادی چه گام‌هایی برداشته‌اید.

اسماعیلی خطاب به رحمانی فضلی گفت: در طول چهار سال گذشته موسسات غیرقانونی مالی تخلفات گسترده‌ای را انجام داده‌اند ثامن الحجج، میزان و فرشتگان از این دست هستند و پدیده شاندیز را نیز به آن اضافه کنید این تخلفات مالی گسترده اعتماد عمومی را سلب کرده است. وزارت کشور چه کرده تا دوباره این تخلفات روی ندهد.

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش‌های برف و باران در سال‌های ۸۹، ۹۲ و ۹۵ گفت: در این سال‌هایی که گفتم بحران و سیلاب خسارات زیادی به استان‌های غربی و مازندران وارد کرد آب، برق، تلفن، جاده‌های مواصلاتی آسیب دیدند. سازمان مدیریت بحران زیر نظر وزارت کشور است برای مردم توضیح دهید برای اینکه در صورت بروز این بحران‌ها این مشکلات دوباره به وجود نیاید چه کردید.

او ادا مه داد: جناب آقای وزیر پیشنهادی بودجه‌های استان‌های بحران زده ۱۰ و ۱۲ برابر شده چرا به عدالت آنها را تقسیم نمی‌کنید؟

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: در برنامه پیشنهادی شما فصل اول بخش چهارم پیشنهادهای خوبی درباره سازماندهی پرونده‌های موجود در وزارت کشور داده شده اما به خوبی می‌دانید حجم آنها خیلی زیاد است و اکثریت آنها متوقف مانده‌اند برای این چه می‌گویید؟

او همچنین ادامه داد: چرا باید وزارت راه و شهرسازی برنامه و بودجه برای بودجه بندی پاسخ استعلامات را ندهند.

نماینده مردم محمود آباد خطاب به رحمانی فضلی عنوان کرد: مگر وزارت کشور متولی تقسیمات کشوری نیست چرا پاسخ این مطالبات را نمی‌دهد.

او در ادامه عنوان کرد: پرسنل خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی که حفظ و حراست کشور بر عهده آنان است از حداقل امکانات بی‌بهره‌اند چرا سعی نمی‌کنید این مشکلات را برطرف کنید.

اسماعیلی عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های وزارت کشور سازماندهی اتباع بیگانه است آنان از بهداشت، برق، آب، گاز، تلفن و اینترنت استفاده می‌کنند اما هیچ پرداختی ندارند در صورتی که کارگران ۳۰ درصد از حقوق خود را حق بیمه می‌دهند چرا فکری به حال ساماندهی آنان نمی‌کنید با پروژه دستگیری و برگرداندن آنان به نقطه صفر مرزی چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

او در ادامه افزود: ماده ۸ برنامه ششم توسعه پیشگیری از آسیب‌ها یاجتماعی است آیا توانسته‌اید این آسیب‌ها را کاهش دهید یکی از وظایف وزارت کشور مقابله با قاچاق ارز و کالا و مواد مخدر است در برنامه پیشنهادی شما نیز عناوینی عنوان شده اما آیا عملی خواهد شد.

نماینده مردم محمودآباد و نور در ادامه خاطرنشان کرد: ماده ۴۴ الحاقی برخی مواد مالی دولت در وزارت کشور تمرکز زدایی است اما در برنامه شما این اعمال نشده وقتی که هم صحبت می‌شود می‌گویید وزارت کشور یک ریال ندارد و باید از سازمان مدیریت بگیرید.

اسماعیلی با اشاره به سیاست‌های تحکیم خانواده اظهار داشت: طبق اصل ۴۶ یکی از طرح‌ها تاکید و تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن است بفرمایید چگونه می‌خواهید ۵۰ درصد از جامعه را توانمند و در امور دخالت دهید.

او در خاتمه بیان کرد: آقایان خانم‌ها نمایندگان مردم در خانه ملت هر آنچه که گفتم برای اصلاح امور است کشور ما مشکلش منابع مادی و انسانی نیست بلکه فقدان مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز