خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی به ایلنا خبر داد؛

حمایت فراکسیون مستقلین ولایی از وزرای پیشنهادی اطلاعات و امور خارجه / «ظریف» بدون خون‌ریزی کشور را از بحران خارج کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۵۴

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز این فراکسیون با وزرای پیشنهادی امور خارجه و اطلاعات از حمایت فراکسیون متبوعش از ظریف و علوی خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با دو وزیر امور خارجه و اطلاعات گفت: برای جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی از دو نفر از وزرای پیشنهادی دعوت کردیم تا برنامه‌های خود را برای دولت دوازدهم تشریح کنند.

حمایت فراکسیون مستقلین ولایی از ظریف و علوی

او گفت: بر این اساس آقایان ظریف و علوی در نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی حاضر شدند و مباحث خود را مطرح کردند و این درحالی است که به هر حال به نظر فراکسیون هر دو نفر این وزرا کارنامه نسبتاً خوبی داشته‌اند و فراکسیون نیز در مجموع از حضورشان در دولت دوازدهم حمایت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ابتدا با آقای ظریف تشکیل جلسه داده و مباحثی در این رابطه مطرح شد.

ظریف بدون خون‌ریزی کشور را از بحران خارج کرد

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: عمده مباحثی که در جلسه صبح امروز با ظریف مطرح شد این بود که به هر حال سیاست خارجی ما در این مدت بسیار موفق بوده و آقای ظریف و مجموعه همکارانش در وزارت امور خارجه توانستند کشور را بدون خونریزی از بحران‌های خارج کند و وفاق بین‌المللی علیه ما را بشکند.

او در عین حال یادآور شد: با این حال بحث اصلی در جلسه امروز این بود که وزارت خارجه باید در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی نقشی پررنگ‌تر ایفا کند و سعی شود در این راستا اقدامات لازم انجام شود و خود آقای ظریف نیز درخصوص برجام، استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت سفرا برای ورود بیشتر به مباحث اقتصادی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

لزوم شنیده شدن یک صدا به‌عنوان مواضع ایران در عرصه بین‌الملل

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین تصریح کرد: نکته حائز اهمیتی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به همراه وزارت امور خارجه مسئولیت برقراری هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه سیاست خارجی را با اختیار کامل برعهده بگیرد و بر این اساس، تقاضا شد در مورد این چالش فکری اساسی شود تا یک مجموعه قدرتمند در وزارت خارجه در قبال سیاست خارجی مسئول باشد و تدابیر لازم درنظر گرفته شود که از سازمان‌ها و نهادهای متعدد یک صدا شنیده شود.

لزوم انجام اقدامات موثر وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین یادآور شد: در ادامه جلسه‌ای نیز با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد که در این جلسه نسبت سکوت وزارت اطلاعات در برابر برخی کانال‌هایی که علیه مسئولان عمل می‌کنند، اقدام موثر انجام شود. این درحالی است که به‌‌خصوص این افراد در داخل کشور نیز حامیانی دارند.

او تصریح کرد: با این همه به نظر می‌رسد مسئله اساسی در بحث وزارت اطلاعات موضوع مبارزه با فساد است و باتوجه به آن‌که این وزارتخانه اطلاعات دقیقی نسبت به امور مختلف دارد، لازم است مرکز اقدامات مختلف در بحث مبارزه با فساد اداری و اقتصادی قرار گیرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی از برگزاری جلسه بعدی فراکسیون مستقلین ولایی در روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: آن‌چنان که پیش‌تر اعلام شد، هفته آینده فراکسیون در تمام روزهای کاری تشکیل جلسه خواهد داد تا در جریان مواضع و برنامه‌های وزرای پیشنهادی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز