خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ملت ایران از یک میراث بشری دفاع می‌کند/ روز قدس از تقویم ما حذف نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۷۲۱

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: قدس یک مکان نیست، یک تفکر است که حاصل تجربه زیست بشر در کره زمین و تجربه پیامبرانی است که در سرزمین قدس آمده‌اند و انسان‌ها را به زندگی و آینده‌ای بهتر فراخوانده‌اند.

به‌ گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور با حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: این تفکر و تجربه بشری متعلق به قدس است و البته فقط مربوط به یک مکان مشخص نیست. این نگاه در طول تاریخ درحال بازنشر شدن است. ما از یک اصالت و میراث بشری دفاع می‌کنیم و اعتراض ما در واقع به کسانی است که بر سر این میراث بشری به‌دنبال انحصارطلبی هستند.

او با بیان اینکه این سرزمین نمی‌تواند در انحصار رژیم اسرائیل باشد، اظهار داشت: اصالت حضور این رژیم در این سرزمین تعریف نشده است. اعتراض ملت ایران به همین مسئله است و می‌خواهد این میراث بشری را حفظ کند و آن را به دنیا یادآوری کند تا این میراث از یاد دنیا فراموش نشود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه روز قدس از تقویم ما حذف نمی‌شود و هر سال پُررنگ‌تر و پُرشورتر از قبل برگزار می‌شود، تصریح کرد: اصالتاً مردم هرجا و با هر عنوانی که باشند، معلوم می‌شود مسیرها را باید براساس مطالبات مردم تعریف کنیم.

احمدی‌پور پیام روز قدس را برگرفته از تفکری دانست که یک ملت پشت آن ایستاده است و خاطرنشان کرد: پس اگر بخواهند جلوی این تفکر بایستند یعنی قصد دارند جلوی یک ملت بایستند. این پیام یک دولت نیست، پیام یک دستگاه نیست، بلکه پیام یک ملت است که به «روز قدس» تعبیر می‌شود و این تفکر را زنده نگه می‌دارد.

او حضور مردم را عاملی دانست که کار را برای کسانی که می‌خواهند روز قدس را از تقویم‌ها پاک کنند یا اقداماتی انجام دهند که در جهان اسلام خسارت ببینیم سخت می‌کند و ابراز داشت: ایران پیامش را با استفاده از تمام توانی که دارد منتقل می‌کند. این پیام یک روز با موشک، یک روز با انتخابات و یک روز با راهپیمایی روز قدس به دنیا مخابره می‌شود. این‌ها مجموعه به‌هم‌پیوسته‌ای هستند که ملتی با استفاده از آن‌ها پیام حق‌طلبی خود را به دنیا مخابره کند.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: مسئله فلسطین گسترده‌تر از آن است که بتوان به یک راه‌حل فکر کرد؛ ما سرزمینی داریم به‌ نام قدس داریم که سرزمین نزول وحی بوده و متعلق به ادیان الهی است، در نتیجه رژیم اسرائیل نمی‌تواند ادعای هیچ‌گونه انحصارطلبی داشته باشد. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسلمانان را از حق زیست‌شان محروم کند؛ اما روشی که این رژیم غاصب در مقابل اسلام در پیش گرفته روش مبارزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز