خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته محیط زیست شورای‌شهر تهران:

هنوز یک وات برق هم از زباله تولید نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۳۸

دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر طرح تولید برق از زباله را برای ۱۰ سال پیش مطرح کرد و گفت: از زباله هنوز یک وات هم برق تولید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد میرزایی در همایش «صدای تهران» که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: آنچه در این هجده سال به شورای شهر گذشته است تجربه متفاوتی بوده است. شورای شهر اول تنها شورایی بود که ناظر شهرداری بود و شوراهای بعدی تبدیل به تاریکخانه شد.

او به اعتبار هجده هزار میلیاردی شهرداری اشاره کرد و‌گفت: این پول مستقیم از عوارض عمومی و تراکم مازاد و از شهر فروشی تامین می‌شود.

دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر با خواندن کدهای بودجه که درآمدهای حاصل از تغییر کاربری و موارد دیگر بود، اظهار کرد: مفهوم این کار فروش شهر است و اگر با همین فرمان شهر اداره شود، چه با این شهردار یا هر شهرداری دیگری، تهران قابل سکونت نخواهد بود.

او ادامه داد: سرانه عمومی شهر را می‌فروشیم و شهردار هم می‌گوید این مصوبه شورای شهر است و اعضا هم نمی‌خواهند وارد چالش با شورای شهر شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تاریکخانه‌ای که در شهرداری تهران ایجاد شده سرانه‌های عمومی ما را از بین برده است و حتی شهردار تهران اگر اندکی صداقت داشته باشد این شرایط را نمی‌پذیرد.

میرزایی به سرانه شش هزار میلیاردی حمل و نقل تهران اشاره کرد و گفت: این رقم برای صد کیلومتر در سال کافی است. تهران صد و هفتاد کیلومتر مترو دارد و رقم‌هایی که با شومن بازی پرداخت می‌شود را باور نکنید.

او تاکید کرد: مردم به این شهر تعلق خاطر ندارند و این محصول مدیریت دوازده ساله است، ما سالانه هزینه میلیاردی برای گاردریل می کنیم تا کارتن خواب ها در آن بخوابند و لابد اینها جز ۴ درصد هستند.

دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر به بحث جمع‌آوری زباله و درآمدزایی از آن اشاره کرد و گفت: سالانه پانصد میلیارد هزینه جمع‌آوری زباله را می‌دهیم و تنها شانزده میلیارد درآمد داریم.

میرزایی درباره تولید برق از زباله گفت: این طرح برای ده سال پیش بود و هم آلاینده محیط زیست بود و هم هنوز یک وات هم برق تولید نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز