خبرگزاری کار ایران

سرخو در جمع اعضای اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری تهران:

شهرداری به جای دخالت تسهیل‌گری کند/ تصمیم‌گیری درباره پلاک‌های عمومی از اختیارات شهرداری نیست

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۴۳۶

عضو شورای شهر تهران با اعلام این مطلب که حوزه حمل و نقل از آن دست حوزه هایی است که هر گونه تغییر در آن بر روی زندگی مردم تاثیرگذار و تورم زاست، گفت: هر گونه تغییر ناگهانی در قیمت تمام شده این حوزه باید عادلانه و با دقت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن‌ سرخو عصرامروز با حضور در اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری تهران و در نشستی صمیمانه با اعضای این اتحادیه در ادامه افزود: دولت ،شهرداری ،شورای شهر و همه نهادهای شهری باید سعی کنند به جای دخالت در ساختار عملیاتی و اجرایی بخش غیر دولتی به نوعی تسهیل‌گر باشند یعنی به جای آن که در کار این اتحادیه‌ها دخالت کرده و به جای آنها تصمیم بگیرند امور را برای آنها تسهیل کنند.

وی با اشاره به اینکه درباره صنف وانت بار و پیک موتوری نیز همین موضوع صادق است، افزود: اگر قرار است  تغییراتی در این اتحادیه رخ دهد باید با حفظ استقلال و شخصیت حقوقی این صنف صورت گیرد ،ضرورتی برای دخالت مستقیم شهرداری وجود ندارد بخصوص دخالت‌هایی که موجب  آسیب اعضای اتحادیه  نیز می‌شود.  

در این نشست رئیس اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری تهران نیز به طرح  دغدغه‌های اعضای این صنف درباره وضعیت بیمه و بازنشستگی برخی از اعضای صنف ، عدم افزایش نرخ طرح ترافیک و حذف پلاک ع برای خودروهای عمومی از سوی شهرداری پرداخت و گفت: متاسفانه شهرداری تهران طی نامه ‌ای به راهنمایی و رانندگی خواستار حذف پلاک ع (پلاک عمومی ) از خودروهای عمومی به بهانه ساماندهی در این خصوص شد که به نظر می‌رسد این امر نه تنها مربوط به شهرداری نمی‌شود که این نهاد از سال 86 تاکنون هیچ کاری در این باره انجام نداده است.

محسن طاقدار در ادامه با اشاره به اینکه اگر چه خوشبختانه با ورود شورای شهر تا حد زیادی جلوی کار شهرداری گرفته‌ شده‌است، گفت: اما اتحادیه‌ همچنان نگران دخالت شهرداری دراین باره است زیرا مدام به ما تذکر داده می‌شود که  نباید به هیچ وانت باری مجوز پلاک ع  داده شود که به نظر‌می‌رسد تصمیم‌گیری در این باره ‌از‌ اختیارات شهرداری نیست.

 سرخو نیز در پاسخ به این دغدغه رئیس اتحادیه گفت: اگر قرار است ما به عنوان مسئول کاری را انجام بدهیم بهتر است رضایتمندی مردم پشت آن باشد اگر نسبت به یک فرایندی مردم نارضایتی داشته باشند آن کار نه تنها به انجام نمی‌رسد که مشکلاتی را هم ممکن است در برداشته باشد. وقتی صنفی کارهایش را به خوبی انجام می‌دهد و هیات بازرسی آن صنف نیز به خوبی بر رفتار آنها مراقبت می کند هر گونه دخالت نسنجیده از سوی نهادی مانند شهرداری نه تنها ممکن است رضایت‌مندی مردم  را هدف بگیرد که آنها را نگران کند به نظرم   شهرداری تهران نباید  درباره پلاک‌های "ع" دخالت کند. زیرا بحث و بررسی در این خصوص ابتدا باید درشورای عالی حمل و نقل و ترافیک و مجلس در نهایت در هیات دولت مطرح شده و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

سرخو افزود: کسی مخالف اعمال نظارت شهرداری نیست ولی دخالت اجرایی با اعمال نظارت بسیار متفاوت است ضرورتی ندارد که شهرداری کار اضافه انجام دهد. شهرداری بهتر است به کارهای عقب مانده خود برسد. در مجموع باید بگویم شهرداری ممکن است هر مقرراتی در خصوص  پلاک های عمومی داشته باشد اما هر تغییری در این فرایند صورت بگیرد حتما باید با اطلاع و موافقت شورای شهر تهران باشد مسیر تغییر در این باره را باید طوری تنظیم کنیم که خدشه‌ای به صنف مربوطه وارد نشود.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران همچنین افزود : تصمیمات مربوط به امور پلیس راهور تصمیماتی کشوری است نه مربوط به شهرداری. زیرا موضوع حمل و نقل با زندگی مردم گره خورده است این موضوع حتما در شورای شهر تهران پیگیری شده و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

عضو هیات مدیره حمل و نقل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره حل مشکل بیمه بازنشستگی اعضای این اتحادیه نیز گفت: درخصوص بیمه‌ها نیز مطمئن باشید که با پیگیری‌های انجام شده به زودی نتایج مثبتی خواهیم گرفت و از طریق صنف به اطلاع شما خواهیم رساند.

وی در پایان گفت: اتحادیه نیز باید کم کم به فکر نوسازی ناوگان خود باشد و ما نیز در شورای شهر آمادگی داریم که در قالب برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود و اختصاص بودجه این موضوع را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم سیستم حمل و نقل را ساماندهی کنیم  که کمترین آلایندگی هوا  را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز