خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

اجازه نمی‌دهیم هیچ عنصری اقتدار ناجا را مخدوش کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۱۲

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروی انتظامی نباید یک نیروی تدافعی باشد بلکه باید با بهره گیری از آخرین فناوری های روز، تهدیدات را پیش بینی، پیش گیری و خنثی سازد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی ایران طی سخنانی با تبیین اهمیت و نقش امنیت در پیشرفت و تعالی کشور تصریح کرد: امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند چراکه در پرتو امنیت، پیشرفت و در سایه پیشرفت، امنیت حاصل می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با اشاره به ویژگی های برجسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اقتدار را از مهمترین ویژگی های این نیرو ذکر کرد و گفت: در پرتو اقتدار باید نظم و قانون بدون تبعیض در جامعه اعمال شود زیرا اعمال قانون بدون تبعیض اقتدار آفرین، نظم آفرین و حیثیت ساز است و با این رویکرد التزام و تمکین به قانون به عنوان یک فرهنگ در درون جامعه نهادینه می شود.

او به ارتباط مستقیم و مستمر ناجا با آحاد ملت در همه عرصه ها اشاره کرد و افزود: این تماس و ارتباط نزدیک، خدمات رسانی مستمر، مبارزه با جرایم و پیشگیری از وقوع آن موجب می شود که نیروی انتظامی به عنوان مظهر حاکمیت تلقی شود.

دهقان گفت: نیروی انتظامی امروز در چشم مردم عزیز و عملکرد آن مورد تأیید فرماندهی معظم کل قوا است که علت آن روحیه و انگیزه خدمت خالصانه و تعهد و تلاش آنان برای استقرار امنیت و انتظام در همه سطوح جامعه است.

او با بیان اینکه ناجا آبرو و حیثیت نظام از نگاه جامعه است، تصریح کرد: هیچگاه اجازه نمی دهیم هیچ عنصر ، فرد و یا سازمان اقتدار ناجا را مخدوش کرده و از بین ببرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز دیگر نمی توانیم نگاه سنتی به نیروی انتظامی داشته باشیم، تصریح کرد: نیروی انتظامی نباید یک نیروی تدافعی باشد بلکه باید با بهره گیری از آخرین فناوری های روز، تهدیدات را پیش بینی، پیش گیری و خنثی سازد.

دهقان افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وظیفه خود می داند که با بکارگیری همه ظرفیت های خود و کشور از نیروی انتظامی حمایت و در حوزه های معیشتی، آموزشی، ارتباطات امن، تجهیزات انفرادی، تأسیسات و اماکن، امکانات و تجهیزات هوایی و دریایی نیازهای نیروی انتظامی را تأمین تا انشاءالله فرماندهان، افسران و کارکنان این نیروی خدوم و مردمی بتوانند بدون کمترین دغدغه ای به وظیفه ذاتی و مأموریت اصلی خود که برقراری امنیت در کشور است بپردازند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دروغ پراکنی و جعل اخبار نادرست از سوی منافقین در ارتباط با توانمندی های صلح آمیز هسته‌ای ایران و به دنبال آن موضع گیری نادرست و خصمانه برخی مقامات آمریکایی در این زمینه گفت: بسیار جای شگفتی است که مقامات آمریکایی دوباره با طناب فرسوده منافقین که مهمترین ویژگی آنها ترور و خیانت به مردم کشورشان است به چاه می افتند.

 او اظهار داشت: بی تردید این توطئه شیطانی منافقین شکست خواهد خورد و ملت هوشیار و انقلابی ایران هرگز تحقیر و تهدید را نپذیرفته و نمی پذیرد و در جهت ایفای نقش منطقه ای و جهانی و تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود لحظه ای کوتاهی نخواهد  کرد.

وزیر دفاع با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: قطعاً در آستانه این رویداد بزرگ ملی، دشمنان به تلاش های خود برای ایجاد ناامنی می‌افزایند، لذا باید با مراقبت و هوشیاری بیشتر تأمین کنندگان امنیت کشور، اجازه کوچکترین حرکت تهدیدآمیز به آنان داده نشود.

دهقان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز نیروی انتظامی، از خدمات و مجاهدت های فرماندهان، افسران و کارکنان ناجا تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز