خبرگزاری کار ایران

در صحن مطرح شد؛

انتقاد صادقی از لاریجانی بخاطر برگزاری جلسه غیرعلنی بدون رعایت آیین‌نامه

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۷۳

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در تذکر و اخطار قانون اساسی نسبت به نحوه برگزاری جلسه دوساعته غیرعلنی امروز پارلمان انتقاد کرد و گفت: آقای لاریجانی بدون رعایت این ترتیبات به مدت دو ساعت جلسه غیرعلنی تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر و اخطار آیین‌نامه‌ای با استناد به اصل ۶۹ قانون اساسی و همچنین ماده ۱۰۶ آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: آقای لاریجانی امروز به مدت دو ساعت جلسه غیرعلنی تشکیل داده و دغدغه‌ها و مسائل بسیار مهمی را مطرح کردند که جای تقدیر دارد اما غیرعلنی کردن جلسات مجلس مطابق قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس منوط به درخواست ۱۰ نفر از نمایندگان است.

او گفت: آقای لاریجانی بدون رعایت این ترتیبات به مدت دو ساعت جلسه غیرعلنی تشکیل دادند که البته مسائل خیلی مهمی را مطرح کرده و چالش‌های اساسی کشور را برشمردند اما از چالش اساسی خود قوه مقننه غفلت شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن‌چه بیش از هر مسئله‌ای به مجلس شورای اسلامی مربوط است، چالش قانون‌گذاری است.

به گزارش ایلنا، با وجود این‌که مهلت سه دقیقه‌ای تذکر صادقی به پایان نرسیده بود، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، صحبت‌های او را قطع کرد و گفت: باتوجه به این‌که در زمان تشکیل جلسه غیرعلنی هنوز ابتدای کار مجلس بود و مسائلی مهمی مدنظر بود، این اتفاق افتاد.

با این حال صادقی با اشاره به مهلت سه دقیقه‌ای بیان تذکر، به ادامه صحبت‌هایش اصرار داشت که درنهایت پزشکیان میکروفون او را خاموش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز