خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در کنگره حزب مردم‌سالاری:

با زبانی که هیچ‌کس نمی‌فهمد دم از عدالت و انصاف می‌زنیم/ کولبرها می‌میرند اما تلویزیون چیزی نمی‌گوید

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۷۶

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه با زبانی که هیچ‌کس نمی‌فهمد دم از عدالت و انصاف می‌زنیم، تاکید کرد:وقتی یک عده‌ای را بزرگ و عده‌ای را کوچک می‌کنیم همه می‌فهمند.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان صبح امروز در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مردم اگر ما را بپذیرند اعتماد عمومی ساخته می‌شود، گفت: حضرت علی(ع)، به مالک اشتر هنگامی که حکومت را در دست گرفت نامه‌ای نوشت و در آن به او توصیه کرد قلبت را برای رحمت به مردم بگشای، لطف و مهربانی بر مردم عرضه‌دار، آنان مانند یک فرصت ببین و مثل یک حیوان درنده به جان و مال آنها دست‌اندازی نکن. 

او ادامه داد: حضرت علی (ع) به  مالک اشتر تاکید کرد مردم در خلقت و دین برابر و برادر هستند. 

اعتماد عمومی هنگامی به وجود می‌آید که ما برای مردم تب کنیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی هنگامی به وجود می‌آید که ما برای مردم تب کنیم، اظهار داشت: مردم زمانی که بدانند برای آنها خدمت می‌کنیم، نه دسته و جناحی که داریم قطعا همراه خواهند شد.

پزشکیان با بیان اینکه حضرت علی (ع) به مالک گوشزد کرد حق و عدل را بیشتر از سایر امور باید دوست داشته باشد زیرا عموم مردم را فرامی‌گیرد، تصریح کرد: باید رضایت همه مردم را جلب کنیم، باید جمیع مردم را ببنیم، همه مردم را راضی کنیم. وقتی عامه مردم ناراضی باشند، رضایت عده‌ای خاص به درد نمی‌خورد، نارضایتی عموم باعث می‌شود خواص نابود شوند اما نارضایتی یک عده‌ای خاص با رضایت عوام بخشیده می‌شود.

آدم‌های گردن‌کلفت در پاسخ به خدمات می‌گویند وظیفه شما است

او با بیان اینکه امروز شرایط به گونه‌ای است که آدم‌های گردن‌کلفت در پاسخ به خدمات می‌گویند وظیفه شما است و باید انجام می‌دادید، ابراز داشت: این افراد هنگامی که از خدمات منع می‌شوند، صدایشان بیشتر از همه درمی‌آید و در مقابل سختی‌ها کمتر تحمل می‌کنند.

نائب رئیس مجلس افزود: هنگامی که بلایی بر سر شهری مانند تهران می‌آید همه زبان باز می‌کنند اما خوزستان را نگاه کنید! این وضعیت از زمان جنگ تاکنون ادامه داشته است، آن هنگام که دو موشک به تهران رسید، به فکر چاره افتادند. 

اگر دغدغه مردم را رساندیم از آنها هستیم 

پزشکیان با بیان اینکه فکر مردم عادی نیستند، ما فقرا و حاشیه‌نشین‌ها را نمی‌بینیم، بیان کرد: این روزها می‌بینیم که کولبرها در کردستان برای امرار معاش خود با سختی فراوان در سرما و از دره‌ها می‌گذرند و همین چندی پیش دو نفر از آنها در این راه فوت کردند اما رسانه ما در این‌باره چیزی نمی‌گوید. در حالی که اگر در تهران یک اسکن نباشد بیست و سی از آن گزارش تهیه می‌کند.

او یادآور شد: اگر دغدغه مردم را رساندیم از آنها هستیم در غیر این صورت خیر، از عموم مردم نیستیم. حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت گرایشت و میلت به طرف مردم باشد اما امروزه این مشکلی است که در سیاستگذاری و قانون داریم.

وقتی یک عده‌ای را بزرگ و عده‌ای را کوچک می‌کنیم همه می‌فهمند

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه با زبانی که هیچ‌کس نمی‌فهمد دم از عدالت و انصاف می‌زنیم، عنوان کرد: با زبانی که همه می‌فهمند ضدعدالت و بهداشت هستیم. آزادی و انصاف را همه می‌فهمند، وقتی یک عده‌ای را بزرگ و عده‌ای را کوچک می‌کنیم همه می‌فهمند. 

او تاکید کرد: وقتی نمی‌گذاریم جلوی مجلس عده‌ای حرف بزنند همه می‌فهمند که یک مشکلی است. حاشیه‌نشینی نیز زاییده نبود عدالت در کشور است. باید شاخصی تعیین شود تا برای هر شهر اعتبار مشخصی در نظر گرفته شود. اینگونه اعتماد مردم جلب می‌شود. باید با انصاف و عدالت با مردم برخورد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز