خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در نطق پیش از دستور:

امریکا نمی‌تواند اراده ملت ایران را متزلزل کند / کسانی دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند که ابتدایی‌ترین حقوق انسانی را زیر پا می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۰۱

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، از حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد و گفت: کسانی که از دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی را زیر پا می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مسعود پزشکیان در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور اعلام کرد: یکی از کمالات والای حضرت صدیقه زهرا (س) عرفان آن حضرت است و از همه آن‌چه برای یک بشر رشد و تکامل تصور شد، ایشان احراز کرده بود.

او با اشاره به دلائل گوناگونی که برای معرفت فاطمه (س) وجود دارد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند فاطمه پاره تن من است و هرکس او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است یا آن‌چنان که در منابع دیگر آمده، فاطمه پاره تن من است و هرکس او را آزار دهد، مرا آزار داده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با قرائت آیات سوره کوثر خاطرنشان کرد: تعبیر کوثر برای حضرت فاطمه زهرا (س) است و ایشان نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام اعصار و قرون است و این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان این بخش از نطق پیش از دستور خود به روایتی از نبی اکرم (س) که فاطمه را سرور جهانیان خوانده‌اند، اشاره کرد و فرارسیدن ایام فاطمیه را به ملت ایران تسلیت گفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور پرحماسه‌ای که امسال نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم، نمودی دیگر داشت و مشت محکمی بود بر دهان یاوه‌گویان.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رییس‌جمهور جدید امریکا که بیان کردند دونالد ترامپ چهره واقعی ایالات متحده را به جهانیان نشان داده است، گفت: کسانی دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند که ابتدایی‌ترین حقوق انسانی را زیر پا می‌گذارند.

پزشکیان تاکید کرد: حضور ملت شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که یاوه‌گویان نمی‌توانند عزم و اراده ملت بزرگ ما را متزلزل کنند و هر چه بیشتر در مقابل ملت ایران بایستند، ملت ایران منسجم‌تر و قوی‌تر خواهد بود و بیش از گذشته در صحنه حاضر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز