خبرگزاری کار ایران

از سوی دولت؛

دو معاهده بین ایران و اندونزی و یک موافقتنامه بین ایران و جمهوری آذربایجان تقدیم مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۱۵

سه لایحه در مورد همکاری های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران شامل دو معاهده قضایی بین ایران و اندونزی و یک موافقتنامه همکاری در بخش کشاورزی میان ایران و جمهوری آذربایجان برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایلنا، "لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری" مشتمل بر یک مقدمه و ۲۵ ماده و "لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه استرداد مجرمین" مشتمل بر یک مقدمه و ۲۴ ماده است که اخیرا توسط هیات وزیران به تصویب رسید.

در مقدمه این دو لایحه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی آمده است: نظر به لزوم استقرار روشمند همکاری های قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی و با توجه به آثار مثبت ناشی از اتخاذ تدابیر و ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای اتباع دو دولت و در راستای زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور و ارتقای سطح همکاری دوجانبه و تحکیم مناسبات میان آنها، این لوایح برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

 "لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان" نیز مشتمل بر یک مقدمه و ۱۲ ماده است که پس از تصویب در هیات وزیران، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

 در مقدمه این موافقتنامه آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان با علم به سودمند بودن همکاری های بین المللی در زمینه حفظ نباتات و مهار آفات مربوط به گیاهان و فرآورده های گیاهی و کنترل و جلوگیری از ورود و انتشار آنها در کشورهای خود و همچنین با عنایت به تمایل به بهبود هرچه بیشتر روابط علمی، فنی، اقتصادی و تجاری به منظور ایجاد هماهنگی نزدیک در اتخاذ اقداماتی که برای نیل به این اهداف لازم می باشند، در مورد مفاد این موافقتنامه توافق نمودند.

دو طرف بر اساس این موافقتنامه اطلاعات مربوط به شیوع آفات قرنطینه ای در قلمرو هر یک از طرف های متعاهد و نیز روش های مبارزه و کنترل آنها را مبادله خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز