خبرگزاری کار ایران

بازار 80 میلیونی کشور برای تولید کافی نیست ، به دنبال بازارهای جهانی باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۷۴۳

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : برای رونق صنعت و تولید کشور چاره ای جز گشایش بازار نداریم چرا که بازار 80 میلیونی برای ما کافی نیست و باید به دنبال بازار های جهانی باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا محمد ضا نعمت زاده در چهاردهمین همایش تولید ملی ، افتخار ملی افزود: از خانه صنعت و معدن و و تشکلهای دیگر بخش خصوصی تقاضا داریم که به بحث صادرات در شاخه تولید و تجارت سامان دهند.

وی اظهار کرد : اغلب واحدهای کوچک و و متوسط توانایی حضور در بازارهای جهانی را  ندارند و باید حمایت شوند.

نعمت زاده در ادامه از ایجاد مراکز تجاری در خارج از کشور خبر داد و گفت : به دنبال ایجاد مراکز تجاری در خارج از کشور هستیم و بدین منظور امروز توافق کردیم که دو ساختمان دو سفارتخانه در اختیار بخش خصوصی و ترجیحا اتاق صنایع و معادن ایران قرار بگیرد.

وی تاکید کرد :‌ایجاد این مراکز قطعا یکی از نیازمندیهای توسعه صادرات کشور است .

نعمت زاده با تاکید بر حمایت دولت از رونق تولید گفت : تسهیلاتی را در جهت شرکت  واحدهای تولیدی در نمایشگاههای خارج از کشور قرار داده ایم و در مواردی تا 50 درصد هزینه ها را تقبل می کنیم تا در خدمت صادرات باشیم و باید شرکتهای توانمند صادراتی حمایت شوند.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد : ما باید صنعت خود را بروز کنیم چرا که صنعت باید رقابت پذیر باشد و بدین منظور قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را ارائه دادیم.

وی در ادامه یادآور شد : جهت رونق اقتصاد کشور از نظام بانکی گرفته تا ساختار مدیریت وقوانین و دستورالعملها ، مسائل و مشکلات ریشه ای داریم و می توان از بخش خصوصی کار گروهی را برای ارائه راهکار مشخص تشکیل داد چرا که در جهت توسعه صنعتی و صادرات هنوز نتوانسته ایم دیدگاه هایمان را یکسان کنیم.

تصویب اختصاص 40 درصد تسهیلات به بخش تولید و صنعت

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به حمایتهای مجلس شورای اسلامی ازتولید کشور افزود : چندی پیش نیز رییس مجلس اقای لاریجانی برای حل مشکلات صنعت اعلام آمادگی کردند و ما نیز از طریق کمیسیون صنایع مشکلات مربوط به تولید و صنعت را مطرح کردیم و باعث شد که اختصاص 40 درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن در برنامه ششم توسعه تصویب شود.

وی ادامه داد: سال قبل هم طبق قانون رفع موانع تولید مقرر شد اگر منابع مالی دو سال در یک بنگاه تولیدی سپرده گذاری شود ، می توان هزینه اش را معادل همان نرخ رسمی سود تسهیلات بانکی قبول و به حساب مالیات منظور نمود ولی متاسفانه مردم و تولید کنندگان کمتر از این موضوعات آگاهند.

مهندس نعمت زاده  یاد آور شد : بخش تولید در اقتصاد کشور همیشه پیشران بوده و اگر بخش خصوص قدم پیش بگذارد موفق خواهیم شد.

در ادامه این همایش تفاهم نامه ای با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن به امضا رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز