خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

بهبود وضعیت صنعت در کشور، اولویت مهم دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۵۱

طی چند سال گذشته، لطمه‌های زیادی به صنایع کشور وارد شده که ما از اواخر سال گذشته بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی کشور را شروع کرده ایم.

نعمت‌زاده گفت: طی چند سال گذشته لطمه‌های زیادی به صنایع کشور وارد شده که ما از اواخر سال گذشته بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی کشور را شروع کرده‌ایم.

گزارش خبرنگار ایلنا از بروجرد، محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه‌ای کارخانه سیم لاکی مرکزی بروجرد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سفر امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور فرصت را غنیمت شمردیم و ضمن بازدید از این واحد صنعتی، طرح توسعه آن را نیز افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی سیم لاکی بروجرد یک واحد خوب در کشور محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر این واحد صنعتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید مشغول به فعالیت است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه برای توسعه سیم لاکی بروجرد باید مواد اولیه بیشتری تامین شود، یادآور شد: در این راستا قول دادیم که در زمینه تامین سرمایه در گردش این پروژه کمک کرده و تسهیلاتی را برای این واحد صنعتی در نظر بگیریم.

وی با تقدیر از کارکنان و فعالان این کارخانه یادآور شد: کارخانه سیم لاکی مرکزی بروجرد دارای فناوری بالایی در کشور است.

نعمت‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ایران تولید کننده مس است، اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته دیگر مس را به صورت خام صادر نکنیم و آن را در کشور تبدیل به محصول کنیم.

وی با بیان اینکه تولید محصول از مس و سپس صادر کردن آن ارزش افزوده کار را بالا می‌برد، تصریح کرد: امیدواریم واحد سیم لاکی مرکزی بروجرد نیز بتواند حرکت خود را بهتر از گذشته پیش ببرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این کارخانه آزمایشگاه خوبی دارد، افزود: حرکت این کارخانه باید به گونه‌ای باشد که تبدیل به صادرکننده نمونه کشوری شود.

نعمت‌زاده با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی کشور اظهار داشت: طی چند سال گذشته لطمه‌های زیادی به صنایع کشور وارد شده که ما از اواخر سال گذشته بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی کشور را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان لرستان نیز با کمک استاندار، معاون استاندار لرستان و سیستم بانکی دسته بندی شده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم مشکلات واحدهای صنعتی لرستان نیز یکی پس از دیگری برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد که صنعت کشور از ابتدای امسال رشد خوبی داشته است، افزود: در حال حاضر بعضی از واحدهای صنعتی به صورت ۶۰ تا ۷۰ درصد و برخی دیگر ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصد فعال هستند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: البته برخی از واحدهای صنعتی نیز متوقف هستند که امیدورایم با پیگیری‌های صورت گرفته وضعیت آن‌ها روز به روز بهتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز