خبرگزاری کار ایران

پروژه اطلاعاتی «کوره آتش» چیست؛

استخدام افرادی با قدرت‌های ماورالطبیعی در سازمان سیا

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۳۲

بر اساس اسناد طبقه‌بندی شده سازمان سیا آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از یک تیم فیزیک برای جمع‌آوری اطلاعات درباره عملیات‌ها بدون حضور فیزیکی در موقعیت‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا «اسپوتنیک» نوشت:  اگر شما هیچ‌گاه تاکنون کلاهی از جنس آلمینیوم نازک بر سرتان نگذاشته‌اید الان وقت آن است که برای خودتان چنین کلاهی تهیه کنید چرا که اقدامات ماورالطبیعه سازمان سیا رسمی شده است.

بر اساس اسناد منتشر شده برنامه جمع‌آوری اطلاعات از طریق افرادی که توانایی‌های ماورایی دارند در سال ۱۹۷۵ آغاز شده است. این برنامه شامل صدها نفر است که مدعی قدرت‌های فیزیکی‌اند یا به نوعی با این قدرت‌ها در ارتباط اند. از میان این صدها مدعی، شش نفر برای عملیات‌های بعدی انتخاب شده‌اند.

سالها این برنامه تحت عنوان «کوره آتش» جریان داشته و تحقیقات و پژوهش‌هایی برای اثبات تئوری پشت این توانایی‌های ماوراطبیعه وجود داشته است. اما نقطه عطف این عملیات در سال ۱۹۷۹ برای یافتن هواپیمای نیروی دریایی آمریکا بوده است.

این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است و این افراد با قدرت‌های ماورالطبیعه توانسته‌اند محل هواپیما را با اختلاف ۱۵ مایل پیدا کنند. جیمی کارتر رییس‌جمهور وقت آمریکا در مصاحبه‌ای ۱۲ سال پیش درباره این حادثه گفته بود: یکی از هواپیماهای ما در جمهوری آفریقای مرکزی سقوط کرده بود. این هواپیمایی با موتور دوقلو بود. ما نمی‌توانستیم محل آن را پیدا کنیم حتی با عکس‌های ماهواره‌ای. در نتیجه رییس سازمان سیا آمد و گفت که او با یک زن در کایفرنیا در ارتباط است که مدعی قابلیت‌های ماورالطبیعی است. او مختصات هواپیما را ترسیم کرد و ما ماهواره‌هایمان را به این محل اعزام کردیم و هواپیما دقیقا همین جا بود.

با این حال در عملیات‌های بعدی موفقیت‌های کمتری نصیب آنها شده است. یکی از بدترین عملیات‌ها بحران گروگان‌گیری سفارت آمریکا  در تهران بوده است. بر اساس اسناد تلپات‌ها دائما برای یافتن اطلاعات درست از مراحل ابتدایی درگیری تا جدا شدن این گروگان‌ها و پخش شدن آنها در سراسر کشور با شکست مواجه شد. 

موقعیت جغرافیایی آنها بارها حدس زده شده و اما عمدتا صدها مایل با محلی که در آن بودند فاصله داشته است.

جالب توجه است که در حالی که عملیات ایرانی یکی از شکست‌های عملیات « کوره آتش» بوده اما ۱۴ سال این کار ادامه داشته است. بارها اسم و مسئولان این عملیات‌ها تغییر کرده‌اند اما همچنان بوده است. حتی الان تردیدهایی در مورد وجود این عملیات وجود دارد.

به گفته «ادوین می» یکی از فیزیک دانانی که در پروژه کوره آتش کار می‌کرده است، فیزیک همان‌قدر موثر است که سایر منابع اطللاعاتی موثر و خوب هستند. متاسفانه به همان اندازه هم بد است. انسان‌ها در جاسوسی در مدل جنگ جهانی دوم افتضاح بودند . 

تحقیقات فراروانشناسی برای سازمان‌های اطلاعاتی ۲۰ سال تحت نظارت انجام گرفته است.

«می» گفته: در ابتدا ما در خارج ارزیابی‌هایی داشتیم. ما در چین و روسیه با این افرادی که مدعی بودند قادرند این کار را بکنند در ارتباط بودیم و کار ما قضاوت این بود که آیا این اطلاعات درست است یا نه و اینکه چه تهدیداتی وجود دارد. این افراد می‌توانند به ما بگویند که در بعضی موارد گروگان‌ها به کجا منتقل شده‌اند. آنها قادر بودند ببیند آنها سالم هستند یا نه. 

او گفته: اگر شما بتوانید در جایی بنشینید و در مورد سلامتی گروگان‌ها اطلاعات بدهید و بگوید کجا آزاد خواهند و شد و پزشکان مورد نیاز را به این جاها اعزام کنید خیلی کمک بزرگی خواهد بود.

یک دلیل برای اینکه چطور این برنامه علیرغم شکست‌هایی که داشته جان سالم به در برده است، وجود دارد؛ یکی از این افرادی که در پروژه کوره آتش کار می‌کرده و ادعاهای ماورا الطبیعی داشته است به نام «جوزف مک مونیگل» گفته چیزهایی که سازمان سیا از حالت محرمانه خارج کرده است، زباله است. آنها هیچ بخشی از عملیات‌های موفق را افشا نکرده‌اند.

این برنامه به طور رسمی در سال ۱۹۹۵ تعطیل شده و بعد از یک حسابرسی سازمان سیا به این نتیحه رسیده است که گزارش‌های مشاهده شده برای ایجاد اطلاعات موفقیت ‌میز و با ارزش، با شکست مواجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز