خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان مطرح کرد:

تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با مالزی

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۸۱۶

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای خود از مالزی، دو کشور را دارای اشتراکات فراوان دانست و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار داد

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و زمبری عبدالقادر، وزیر امور خارجه مالزی، امروز در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و درخصوص موضوعات دوجانبه، منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان دو کشور را دارای اشتراکات فراوان دانست و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هم‌تراز با سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه سیاسی را مورد تاکید قرار داد و همچنین تبادل هیات‌ها در سطوح میانی و عالی بین دو کشور را برای زمینه‌سازی ارتقای همکاری‌های فی‌مابین ضروری دانست.

وی توافقات انجام شده در حوزه همکاری‌های قضائی بین دو کشور و استمرار آن در دیگر زمینه‌های مرتبط با آن را در حوزه تبادلات مردمی مهم خواند.

وزیر امور خارجه مواضع دولت مالزی در حمایت از فلسطین و مخالفت با اقدامات هتاکانه در برخی کشورهای اروپایی در اهانت به قرآن کریم را مهم توصیف کرد.

زمبری عبدالقادر، وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را مهم ارزیابی و بر آمادگی مالزی برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فی‌مابین تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز