خبرگزاری کار ایران

وزارت دادگستری باید جواب دهد؛

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نامه احمدی‌نژاد

الیزابت ترودو با بیان اینکه نامه احمدی نژاد به اوباما را دیده است گفت در مورد جزییات این نامه که به مساله حکم دادگاه مربوط است به وزارت دادگستری رجوع کنید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، الیزابت ترودو سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در پاسخ به سوالی در خصوص نامه احمدی‌نژاد به رییس جمهور ایالات متحده گفت: ما نامه رییس جمهور سابق ایران به رییس جمهور اوباما را دیدیم و در خصوص جزییات آن در مورد دادگاه، شما را به وزارت دادگستری ارجاع می‌دهم.

در این نشست خبری همچنین در بخشی از سوالات مربوط به توقف مخاصمات در سوریه این ادعا مطرح شد که آمریکا در حالی بر توقف مخاصمات در سوریه اصرار دارد که به نظر می‌رسد روس‌ها، ایرانی‌ها و سوری‌ها هیچ کدام به این مسئله باور ندارند.

الیزابت ترودو در پاسخ گفت: واقعیت بنیادین این است که هیچ راه حل نظامی ای را در درگیری‌های سوریه نباید اتخاذ کرد. ما بارها گفته‌ایم و بر اساس باور اکثریت اعضای گروه حمایت از سوریه هیچ صلحی در سوریه بدون گذار سیاسی ممکن نیست. توقف مخاصمات، صلح به همراه خواهد داشت و فضایی را برای گفتمان‌های سیاسی فراهم خواهد کرد.

کد خبر : ۳۹۹۳۱۲