خبرگزاری کار ایران

نامه‌ای که جنبه سیاسی ندارد!

متن نامه احمدی‌نژاد به باراک اوباما

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده امریکا که صبح امروز به سفارت سوییس در تهران تحویل داده شد، نوشت: نامه اینجانب مطلقاً جنبه سیاسی ندارد، بلکه صرفاً از منظر حقوق انسانی و در دفاع از حق مسلم ملتم نگاشته شده است و چنانچه جناب‌عالی آن را با نگاه و ملاحظات سیاسی مطالعه کرده‌اید، ضروری است یک بار دیگر و صرفاً از منظر نگارنده آن را مرور نمایید.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم، با ارسال نامه‌ای خطاب به باراک حسین اوباما رئیس جمهور آمریکا، او را از موضع مشفقانه نصیحت کرد تا به فوریت و به طور کامل نسبت به رفع توقیف از حدود دو میلیارد دلار از منابع مالی مصادره شده ایران اقدام کند.

متن این نامه احمدی‌نژاد که امروز به سفارت سوییس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل داده شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صل الله علی خاتم الانبیاء حضرت مصطفی محمد (ص) و اهل بیته الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین ؛ اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

جناب آقای باراک حسین اوباما
رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا

سلام علیکم

جنابعالی در اوج اعتراضات و نارضایتی عمومی ملت‌ها، از چند دهه سیاست‌ها و رفتار سلطه طلبانه‌دولت‌های متوالی آمریکا و با شعار تغییر و اینکه مصمم هستید، آن سیاست‌ها و رفتارها را اصلاح نمایید، حقوق ملت‌ها را به‌رسمیت بشناسید و به فرهنگ و استقلال ملت‌ها احترام بگذارید، سکان مدیریت دولت آمریکا را به دست گرفتید.

این تعهدات صریح جناب‌عالی از جمله اعلام علنی و همچنین کتبی شما برای اصلاح روابط با ملت ایران و جبران حدود شصت سال اجحافات و مظالم رفته توسط دولت‌های متعدد آمریکا علیه ملت ایران، متاسفانه به هر دلیل، جامه عمل نپوشید و همان سیاست‌ها و روند خصمانه گذشته کمابیش به شکل دیگری ادامه پیدا کرد.

گرچه انتظار این بود که در دوره ریاست جمهوری شما، گذشته جبران شود یا دست‌کم از ظلم جدید علیه ملت ایران ممانعت شود، اما مسایل فراوانی اتفاق افتاد که از بین همه فقط به یک مورد می‌پردازم که اخیراً روی داده است.

در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ هجری شمسی (نهم ژوئیه ۲۰۱۴)، دادگاهی در آمریکا به بهانه‌های واهی و بدون ارائه هیچ سند معتبری حکم به تصرف حدود دو میلیارد دلار از ثروت ملت مظلوم ایران را به ناحق و با زورگویی آشکار صادر کرد و در اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۲۰ آوریل ۲۰۱۶) نظام قضایی آمریکا آن حکم را تایید و اموال را مصادره کرد که این امر با اعتراض‌های گسترده و عمومی ملت ایران مواجه شد.

ملت ایران انتظار دارد، این مورد خاص که تماماً و مشخصاً در دوره حکومت جناب‌عالی و آن هم اواخر دوره ریاست شما و برخلاف تمام موازین و قواعد حقوقی بین‌المللی اتفاق افتاده است، توسط جناب‌عالی و به سرعت مرتفع شده، حق ملت ایران استیفا شود، منابع به‌طور کامل مسترد و خسارات وارده نیز جبران شود.

گرچه بر این باورم که در هر صورت ملت ایران، کلیه حقوق پایمال شده خود را بازپس خواهد گرفت اما اینجانب مشفقانه به شما نصیحت می‌کنم که اجازه ندهید این لکه ننگ و نقطه تاریک و حادثه تلخ به نام شما در تاریخ روابط یک‌سویه و غیرعادلانه دو کشور ثبت گردد و بی‌اعتمادی تاریخی تعمیق یابد.

نامه اینجانب مطلقاً جنبه سیاسی ندارد، بلکه صرفاً از منظر حقوق انسانی و در دفاع از حق مسلم ملتم نگاشته شده است و چنانچه جناب‌عالی آن را با نگاه و ملاحظات سیاسی مطالعه کرده‌اید، ضروری است یک بار دیگر و صرفاً از منظر نگارنده آن را مرور کنید.

با آرزوی سلامت و بهروزی برای تمام ملت‌ها    

خادم ملت ایران -محمود احمدی نژاد

کد خبر : ۳۹۸۶۶۶