خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا:

۵۰ نفر از عاملان حمله به سفارت عربستان تحویل قوه قضاییه شدند/ ۱۰ مامور آسیب دیدند

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: در دو شب گذشته تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان دستگیر شدند که تعداد این افراد در تهران ۵۰ نفر بود که این افراد تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا در نشست خبری خود که صبح امروز در ستاد مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد٬ در پاسخ به سوالی درباره حمله به سفارت عربستان گفت: در ابتدا ناجا اعدام شیخ نمر را محکوم کرده و تسلیت می‌گوید.

وی افزود: در دو شب گذشته تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان دستگیر شدند که تعداد این افراد در تهران ۵۰ نفر بود که این افراد تحویل مراجع قضایی شدند اما از دستگیرشدگان مشهد اطلاعی ندارم.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در این اتفاقات به کارمندان سفارت و مردم آسیبی وارد نشد و کمتر از ۱۰ نفر از ماموران ناجا به واسطه پرتاب اشیا آسیب دیدند.

منتظرالهمدی با بیان اینکه در حال حاضر نیز سفارت عربستان در امنیت کامل است٬ در مورد اینکه گفته می‌شود، اقدام به آتش‌سوزی در داخل کار خود کارکنان سفارت بوده است٬ اظهار داشت: ما به چنین چیزی نرسیدیم. البته دستگاه قضایی باید در این‌باره و این موضوع که گفته می‌شود جریانی هدایت حمله‌کنندگان به سفارت را پشتیبانی می‌کرده یا خیر تحقیق کند اما در بازجویی‌های اولیه به چنین چیزی نرسیدیم.

منتظرالمهدی درباره اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه هشدار‌ها و تذکرات لازم به پلیس داده شده بود گفت: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده بود و نیرو‌هایمان هم تقویت کردیم. مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین درمان روش سلبی است.

متن کامل نشست رسانه‌ای سخنگوی نیروی انتظامی را از لینک‌های زیر دریافت کنید.
لینک اول
لینک دوم

کد خبر : ۳۳۵۳۱۱