خبرگزاری کار ایران

منتظرالمهدی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت کشور؛/۲/

مردم را نمی‌توان زد/ آخرین راه، برخورد سلبی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۳۳۱

منتظرالمهدی درباره اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه هشدارها و تذکرات لازم به پلیس داده شده بود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شد و ما نیروهایمان را تقویت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی در نشست خبری خود درباره اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه هشدار‌ها و تذکرات لازم در خصوص سفارت عربستان به پلیس داده شده بود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شد و ما نیرو‌هایمان را تقویت کردیم.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین خطِ برخورد ما روش سلبی است.

گشت ارشاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد

سردار منتظرالمهدی همچنین درباره فعالیت گشت‌های ارشاد در سطح شهر توضیح داد و گفت: گشت ارشاد نه موسمی است و نه فصلی است بلکه دائمی است و در تمام دنیا با برهنگی برخورد می‌شود و در بعضی از کشور‌ها قوانین به نسبت بسیار سخت‌تر است. براساس چیزی که قانونگذار در اختیار ما گذاشته گشت ارشاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی درباره چرایی برخوردهای نامناسب گشت ارشاد با افراد توضیح داد و گفت: نیروهای گشت ارشاد مدام مورد آموزش قرار می‌گیرند و مستقیماً بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود و اگر شاهد برخورد نامناسبی از سوی آن‌ها باشیم حتماً‌ با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سخنگوی ناجا با تاکید براینکه ما مستمراً بر عملکرد گشت‌های ارشاد نظارت داریم اظهار داشت: براساس پیمایش‌هایی که انجام شده حضور گشت‌های ارشاد در شهر یک ضرورت و خواست مردم است.

جمع آوری ۳۶۰۰ معتاد در تهران

وی درباره جمع‌آوری زنان معتاد و نگهداری آن‌ها در کمپ توضیح داد و گفت: به هر میزان که سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اماکنی را برای نگهداری ایجاد کنند ما بلافاصله معتادان را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم و شاهد بودیم که تمام زنان معتاد در مقطعی جمع‌آوری شدند.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: در هفته‌های اخیر ۶۰۰ زن معتاد و ۳ هزار مرد معتاد در تهران جمع‌آوری شدند و اماکن، کمپ‌ها و محل نگهداری این افراد توسط شهرداری و بهزیستی ایجاد می‌شود و ما وظیفه جمع‌آوری آن‌ها را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۶۰ درصد از کلانتری‌ها «طرح مکنا» ایجاد شده است، گفت: ۷۰ درصد کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده‌اند و پلیس پیشگیری در تلاش است این آمار را تا پایان سال افزایش دهد.

سخنگوی ناجا با بیان این مطلب که ۲۰ درصد جرائمی که به دولت واریز می‌شود به پلیس اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: ۱۵ درصد این اعتبار صرف بهسازی و تجهیزات نوین و مابقی در حوزه تبلیغات هزینه می‌شود.

سوشا مکانی از سال گذشته شاکی خصوصی داشته‌است

سردار منتظرالمهدی همچنین درباره بازداشت سوشا مکانی توضیح داد و گفت: سال گذشته شکایتی به دادسرای جرائم یارانه‌ای ارائه شد و امسال به دلیل عکس‌هایی که از این فرد در فضای مجازی منتشر شده بود پرونده به جریان افتاد. بازپرس پرونده ایشان را احضار کرد و روز گذشته نیز این فرد بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد. این فرد از سال گذشته یک شاکی خصوصی داشته است.

وی همچنین درباره برخورد با شایعه‌سازان در شبکه‌های اجتماعی گفت: کسانی که شایعه ایجاد می‌کنند طبق قانون مجازاتی برای آن‌ها تعیین شده است. در بعضی از این شبکه‌ها به خصوص تلگرام شاهد هستیم، اسامی منتسب به نیروی انتظامی اعلام می‌شود اما نیروی انتظامی هیچ سایت و صفحه رسمی ندارد. روز گذشته پلیس سایبری از سایت خود WWW. Saiber. ir رونمایی کرد که افراد می‌توانند سوالات خودشان را در این صفحه مطرح کنند.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به این سوال که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چندی پیش اعلام کرد در سه نقطه کشور بمب‌گذاری صورت گرفته است، گفت: گزارشی در این خصوص نداشتیم.

وعده‌های کاندیدا‌ها بر مدار عقل باشد

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه در زمان انتخابات کاندیدا‌ها وعده‌هایی را مطرح می‌کنند به طور مثال اینکه گشت ارشاد را جمع می‌کنیم گفت: توصیه ما به کاندیدا‌ها این است که وعده و وعید‌هایشان بر مدار عقل باشد. اساساً مردم خودشان هوشیار هستند و هوشمندانه به کاندیدا‌ها رای می‌دهند. این وعده‌ها نه تنها آبی را گرم نمی‌کند بلکه شاید چالشی را هم ایجاد کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به دنبال این است مجازات اعدام قاچاقچیان حذف نشود

وی همچنین در واکنش به پیشنهادهایی در خصوص حذف مجازات اعدام قاچاقچیان، گفت: این موضوع قابل بحث است و از زوایای مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد. نظر ما این است که عوامل بازدارنده را نباید حذف کرد و ما کماکان به قوانین جاری اصرار داریم و در این زمینه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به دنبال این است که چنین اتفاقی نیفیتد.

سخنگوی ناجا همچنین درباره پرداخت جریمه نقدی سربازی توضیح داد و گفت: سال گذشته ۲۸۷ هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار نفر به دلیل شرایطی پذیرفته نشدند و ۱۷۰ هزار نفر نیز پولشان را پرداخت کردند و مابقی تا پایان بهمن ماه برای پرداخت جریمه فرصت دارند و اگر پرداخت صورت نگیرد مجدداً باید ثبت نام کنند.

منتظرالمهدی اضافه کرد: ۹۵ درصد ثبت نام کنندگان سال گذشته و امسال، دیپلم و بخش اعظم زیر دیپلم بودند.

هیچ قانونی برای توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی وجود ندارد

سخنگوی ناجا همچنین درباره معاینه فنی خودروها گفت: متاسفانه پلیس هیچ قانونی برای توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی وجود ندارد. فقط در کلانشهرها خودروهای فاقد معاینه فنی ۲۰ هزار تومان جریمه می شوند و در شهرهای کوچک مبلغ جریمه ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

خودروهای پلیس باید برگه معاینه فنی داشته باشند

وی درباره دارا بودن برگه معاینه فنی برای خودروهای پلیس گفت: خودروهای پلیس همانند دیگر خودروها مشمول قانون هستند، اما باید به این نکته اشاره کرد که هر خودرویی که اعلام کرد مخصوص ماموران پلیس است، خودروی نیروی انتظامی نیست. خودروهای نیروی انتظامی باید آیتمهای مشخصی داشته باشند و من اعلام میکنم خودروهای پلیس مثل دیگر خودروها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و حتما برگه معاینه فنی داشته باشند و در صورت دارا بودن مشکل، از تردد آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سردار منتظر المهدی با تاکید بر اینکه خودروهایی که در خارج از شهر تردد میکنند و مخصوص خودروهای پلیس هستند، باید برگه معاینه فنی داشته باشند، افزود: خودروهای عملیاتی اعم از اتوبوس، مینیبوس و سواریهایی که در اختیار کلانتریها و یگانهای عملیاتی نیز هست برابر قانون باید برگه معاینه فنی داشته باشند و در صورت نداشتن اِلمانهای مناسب برای رفع نواقص به تعمیرگاه اعزام میشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز