خبرگزاری کار ایران

احمدی در نطق میان دستور:

مجلس و قوه قضاییه اجرای برجام را براساس نامه تاریخی رهبری رصد کنند

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: از وزارت خارجه و ارشاد تقاضا می‌کنیم نهایت تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران و خانواده های داغدار حادثه منا داشته باشند.

به گزارش ایلنا، نبی‌الله احمدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه 4 آبان) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله به رهبری، مردم و نمایندگان مجلس گفت: سلام به شهادت و مکتبی که شهادت را سعادت ابدی می داند.محرم آمدنی نیست و همیشگی است زمانی که غدیر فراموش شد محرم بر پا شد محرم عزای نادیده گرفته شدن غدیر است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ادامه داد: پیام عاشورا مقدس و تا ابد درس ایستادگی و مقاومت برای حفظ ارزشهاست. کربلا نشان داد امر به معروف و نهی از منکراهمیتی بسیار دارد تا جاییکه امام معصوم (ع) فرزند 6 ماهه خود را نیزدر این راه تقدیم کرد و این جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را درجامعه  اسلامی نشان می دهد، لذا وظیفه تمام اجزای نظام اسلامی است تا نسبت به تبیین وتفسیر صحیح واقعه عاشورا تلاش کنند.

احمدی تصریح کرد: واقعه عاشورا تضمین کننده تمامی حرکت های الهی است، اینگونه است که همه روز عاشورا و هر نقطه از مکان کربلاست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه  بی‌کفایتی آل سعود باعث شد ایام حج امسال رنگ غم بگیرد و قریب 500 نفر از زانران ایرانی جان خود را از دست بدهند، گفت: همین جا از وزارت خارجه و وزارت ارشاد تقاضا می کنیم نهایت تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار داشته باشند وبا قدرت و به برکت ندای حیدری رهبری که مقتدرانه اجازه ندادند خودگامکی آل سعود غیرت ایرانی را به سخره بگیرد.

وی افزود: با تلاش‌های دولت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس و همه دلسوزان نظام، اصل تدبیر و آینده نگری را در نامه رهبری می‌توان مجسم نمود، این نامه یکی از افتخارات تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. وظیفه هر ایرانی و مسئولان است که با تعمق و مطالعه دقیق این نامه نسبت به رعایت مفاد آن نهایت تلاش خود را انجام دهند و دستگاههای نظارتی از جمله مجلس و قوه قضاییه با تیزبینی و حساسیت تمام، اجرای برجام را براساس نامه تاریخی رهبری رصد نمایند.

احمدی ادامه داد:  البته نقش دولت در این میان بسیار سنگین و خطیر است امیدوارم دولت با دعای خیر رهبری و مردم در اجرای برجام بر وفق نامه رهبری موفق باشد.

وی گفت: از وزارت خارجه تقاضا می کنم  با توجه به اظهارات ضد و نقیض آمریکایی ها با هوشیاری دوچندان ادامه کار برجام را انجام دهند، طرف مقابل به تعبیر رهبری در مذاکره صداقت ندارد این موضوع نیاز به استدلال پیچیده ندارد چرا که سردار همدانی و سردار همدانی ها و مدافعین حرم در جبهه ای به شهادت می‌رسند که آتش فتنه آن را دلارهای سعودی و پشتیبانی نظامی صهیونیستی آمریکایی حمایت می کند.

کد خبر : ۳۱۶۴۹۶