خبرگزاری کار ایران

بدون دادن امتیاز٬ به گرفتن امتیاز نمی‌رسیم؛

توضیحات معاون سیاسی استانداری تهران درباره یک خبر

معاون سیاسی استانداری تهران درباره سخنرانی‌اش در شهرستان بهارستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا٬ سید شهاب‌الدین چاوشی٬ معاون سیاسی استانداری تهران نسبت به انتشار سخنرانی اخیرش در شهرستان بهارستان توضیحاتی را ارائه کرد.

در ابتدای این توضیحات آمده است:

آنچه که تحت عنوان متن سخنرانی معاون سیاسی استانداری تهران در شهرستان بهارستان در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده٬ صحت نداشته و انتشار بخش اعظمی از این سخنرانی در یکی از هفته‌نامه‌های محلی گواه انتشار غلط متن حرف‌های معاون سیاسی استانداری تهران است.

بر پایه این خبر متن سخنان معاون سیاسی استانداری تهران را به شرح زیر است:

دولت ما به اتکای این ملت بزرگ در مقابل زیاده خواهی‌های غرب ایستاده است. ملت ما حفظ حقوق هسته‌ای را در کنار تدبیر برای شکستن بن بست تحریم مطالعه می‌کنند. سیاست عرصه تدبیر است و هیچ مذاکره‌ای بدون دادن امتیاز٬ به گرفتن امتیاز موفق نخواهد شد.

اگر هر یک از طرفین مذاکره به دنبال خواسته خود اصرار ورزند٬ صلح در معرض مخاطره قرار می‌گیرد و جنگ اجتناب ناپذیر می‌شود، دیپلماسی وجه مهم سیاست است که باید تا روزی که می‌توانیم از آن حمایت کنیم. به صراحت می‌گویم اگر امر دایر باشد مقاومت در برابر قدرت‌ها را انتخاب کنیم یا تسلیم در مقابل زورگوئی ما فرزندان رمضانیم و حتماً مقاومت را انتخاب خواهیم کرد.

امروز سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بیش از همه از نتیجه مذاکره و تثبیت حقوق هسته‌ای ایران نگرانند. مبادا نیروهای داخل نظام ناخواسته یا از سر غفلت و فقدان بصیرت با این موج همسو شوند. دولت متعهد به حفظ چارچوب‌های نظام اسلامی و در محور رهنمودهای رهبری (معظم له) مذاکرات را پیش می‌برد و البته بعید به نظر می رسد دوستان ارزشی ما پس از بیانات صریح مقام معظم رهبری مدظله تعالی در خصوص ضرورت مذاکرات هسته‌ای و حمایت ویژه از تلاش غیورانه تیم دیپلماسی دیگر دنبال چنین مناقشاتی باشند.

امید است همه ما به برکت ماه مبارک در جهت شناخت دشمن واقعی که همانا نفس سرکش ماست و به تعبیر مولوی مادر بت‌هاست، توفیق یابیم و از سرنوشت تکفیری‌ها که جهانی را به آشوب کشیده‌اند عبرت بگیریم.

کد خبر : ۲۸۷۳۸۰