خبرگزاری کار ایران

در مراسم ترحیم خواهر آیت الله صانعی مطرح شد؛

خود امام زمان(عج) هم از زمان ظهور اطلاع ندارند/دلواپسان بدانند پیامبر(ص) اهل خشونت نبود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۵۹۵

یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با انتقاد از سخن برخی افراد که می گویند «ظهور امام زمان(عج) نزدیک است» گفت: این ارجیف گویانی که اخیرا پیدا شده‌اند و می گویند غیبت صغری دوم فرا رسیده است و امام زمان با عده ای در ارتباط هستند یا این که ظهور ایشان نزدیک شده است، جز تخیلات و توهمات آشفته ذهنی خود را بیان نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین قنبرپور از فضلای حوزه علمیه قم،  (14 خردادماه94) در مراسم هفتمین روز درگذشت حاجیه خانم صانعی، همشیره آیت الله یوسف صانعی که با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم، هرگاه سخن از پرستش خود به میان می آورد، بلافاصله به تکریم والدین و به ویژه مادر اشاره می کند و این مهم نشان از اهمیت جایگاه والدین به ویژه مادر، در نزد خداوند است.

وی با اشاره به داستانی در خصوص یکی از جوانانی که در زمان حیات پیامبر اسلام(ص) زندگی می کرد و شیفته پیامبر(ص) بود، خاطرنشان کرد: این جوان که علقمه نام داشت در بستر مرگ بود که پیامبر(ص) بر بالین او حاضر می‌شود و به او می گوید ذکر «لا اله الی الله» را بگو تا راحت از این دنیا بروی؛ این جوان از شدت مریضی نمی‌توانست سخن بگوید؛ تا این که پیامبر(ص) مادر این جوان را دید و از او پرسید جوانت چگونه بود؟ این مادر هم پاسخ داد، جوان من بسیار اهل نماز و روزه و شیفته شما پیامبر(ص) بود، اما من از او راضی نیستم چرا که با من به درشتی سخن می گفت، مرا کوچک می شمرد، زخم زبانم می زد و دل مرا شکسته است؛ پیامبر(ص) هم در پاسخ گفتند با تمام عباداتی که این جوان کرده، اما اگر مادر از او ناراضی باشد، او در قیامت گرفتار عذابی سخت خواهد بود؛ بازهم مادر این جوان راضی نمی شد تا این که پیامبر(ص) که البته رحمت اللعالمین و مظهر مهربانی است، فقط به خاطر تحریک احساسات مادرانه این زن، به همراهانش دستور داد آتشی در حیات خانه درست کنند تا این جوان بیمار را نزدیک آن آتش کند؛ مادر این جوان می پرسد می خواهید با جوان من چه کنید؟ پیامبر(ص) پاسخ می دهد می‌خواهم او در همین دنیا عذاب را بکشد تا در آن دنیا گرفتار عذاب نباشد، که مادر جوان پاسخ می دهد من طاقت دیدن عذاب فرزندم را ندارم و از او راضی می شوم؛ در این لحظه جوان بیمار ذکر «لا اله الی الله» را گفت و از دنیا رفت.

*دلواپسان و منحرفین بدانند پیامبر(ص) اهل خشونت نبود

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود تأکید کرد: دلواپسان و افراطیون و منحرفین از اسلام بدانند که پیامبر اسلام(ص) اهل خشونت نبود و قرآن کریم هم از ایشان با عنوان «رحمت اللعالمین» و صاحب «خلق عظیم» یاد می‌کند؛ پیامبر(ص) همان فردی هستند که وقتی بعد از جنگ اُحد که پیشانی شان شکافته، زخم بر اندام شان وارد شده و دندان های شان شکسته شده بود، فرمودند که خدایا من اهل نفرین نیستم؛ خدایا این جماعت نادان را به لطف خود هدایت کن.

*معجزه تکریم مادر

وی با اشاره به سخن معروف پیامبر اسلام(ص) که فرمودند، «بهشت زیر پای مادران است» گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند که هر شخصی که مادرش از دنیا رفته، اگر با طهارت کامل بر سر مزار او حاضر شود و هفت بار سوره قدر را برای شادی روح مادر بخواند، هر حاجتی داشته باشد، خدا آن را برآورده خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قنبرپور با بیان این که قرآن کریم، اجازه بی احترامی به والدین و به ویژه مادر را نمی دهد، گفت: تجربه دنیایی نیز نشان داده است، افرادی که به پدر و مادر خود احسان و نیکی کردند، در دنیا با آبرو و عزت مندی زندگی کردند اما از سوی دیگر، هر کسی هم نسبت به پدر و مادر خود بی احترامی و کم توجهی کرده، در دنیا با ذلت زیسته و یا با عاقبت بدی از دنیا رفته است.

*خود امام زمان(عج) هم زمان ظهور را نمی دانند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) نیز گفت: امام زمان(عج) به تمام شیعیان شان توجه دارند، و البته نه این شایعاتی که برخی منحرفین با عنوان هاله نور در فلان دانشگاه خارجی مطرح می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، با انتقاد از سخن برخی افراد که می گویند «ظهور امام زمان(عج) نزدیک است» گفت: خود امام زمان(عج) نیز نمی دانند که چه زمانی ظهور خواهند کرد، بلکه هر زمان مشیت الهی و تقدیر خداوند باشد، ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) تحقق خواهد یافت تا ایشان این جهان بی سامان را سامان دهند. بنابراین این ارجیف گویانی که اخیرا پیدا شده اند و می گویند غیبت صغری دوم فرا رسیده است و امام زمان با عده ای در ارتباط هستند یا این که ظهور ایشان نزدیک شده است، جز تخیلات و توهمات آشفته ذهنی خود را بیان نمی کنند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز