خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری:

زنان جهان چالش های مشترکی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۱۶۵

معاون رییس جمهوری کشورمان درامور زنان وخانواده گفت: زنان جهان چالش‌های مشترکی دارند و ارائه راه‌های حل‌ مشترک می‌تواند به بهبود وضعیت آنها و بهبود وضعیت جهان کمک کند.

به گزارش ایلنا٬ شهیندخت مولاوردی در حاشیه اجلاس بین المللی کمیسیون مقام زن در نیویورک در دیدار سالوی هورن (Solveig Horn) گفت: زنان جهان چالش‌های مشترکی دارند و همفکری‌ها و ارائه راه حل‌های مشترک می‌تواند به بهبود وضعیت آن‌ها و در ‌‌نهایت به بهبود وضعیت جهان کمک کند. 

وی خواستار تقویت ارتباطات و تبادل نظر دو طرف جهت رفع چالش‌های مشترک و موانع موجود در تقویت و گسترش فعالیت‌های اجتماعی زنان شد و افزود: ارزیابی‌ها در خصوص پیشرفت‌های مربوط به دوازده حوزه نگران کننده و مورد اشاره در سند پکن، نشان می‌دهد که در برخی موارد مشکلات زنان هنوز رفع نشده است. 

وی افزود، برغم پیشرفت‌های زیادی که زنان ایرانی در حوزه آموزش، بهداشت و سلامت، علم و فن آوری داشته‌اند لیکن در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و حضور موثر‌تر در مراکز تصمیم گیری هنوز راه زیادی را باید طی کنند. 

وی آشنایی با تجربه سازنده و مفید سایر کشور‌ها درایجاد توازن لازم بین پذیرش مسئولیت خانواده و مسئولیت اجتماعی از سوی زنان کشورمان را به گونه‌ای که ضمن فراهم شدن تسهیلات و امکانات، شئونات و احترام زنان نیز حفظ شود از جمله برنامه‌های در دست مطالعه دولت یازدهم خواند. 

معاون رییس جمهوری درامور خانواده در این دیدار روند مشارکت فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف جامعه امروز کشورمان را با ارائه آمار تشریح کرد. 

سالوی هورن نیز در این دیدار گفت: دستورکار و اهداف هیات‌های شرکت کننده در این اجلاس، مشترک و همسان است و برغم راه درازی که زنان جهان تاکنون در احقاق حقوق خود طی نموده‌اند، همچنان با چالش‌های زیادی مواجه‌اند. 

وی ابراز امیدواری کرد که با استیفای حقوق زنان جهان نیاز به برگزاری چنین نشست‌هایی در این سطح از بین برود. 

وزیر کودکان و برابری نروژ لزوم ایجاد توازن مورد اشاره مولاوردی در بحث فعالیت محیط کار و خانه را مورد تایید قرار داد و افزود زنان نروژی در بازار کار حضوری فعال داشته و در عین حال نروژ توانسته است در راستای توانمند سازی زنان تسهیلات رفاهی لازم را برای مادران شاغل فراهم نماید. 

وی زنان نروژ در پایان این ملاقات از مولاوردی برای دیدار از نروژ در زمان مقتضی دعوت بعمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز