خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه:

تا الان ۱۵ جنازه از تروریست‌ها دست ما است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۲۵

فرمانده نیروی زمینی سپاه از افزایش تلفات تروریست‌های راسک و چابهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه که به چابهار و راسک رفته است با اشاره به آخرین جزپیات عملیات تروریستی که از شب گذشته آغاز شده است، گفت: از نیمه شب گذشته که عملیات روی سپاه راسک و دریابانی و کلانتری ۱۱ آغاز شد اقدامات اساسی توسط یگان ها انجام شد و به مقابله پرداختند.

وی افزود: آنچه مهم است تروریست‌ها در چند نقطه هماهنگ عملیات کردند عناصر تروریستی انغماسی بودند یعنی اول درگیری دارند وقتی فشنگ‌شان تمام شد با جلیقه خود را منفجر می کنند تماما اینطور بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه درگیری در راسک یکساعت پیش تمام شد، گفت: تا الان ۵ جنازه از آنها جا مانده و در کل الان ۱۵ جنازه دست ما است. عزیزان ما در حال پاکسازی هستند ممکن است این تعداد بیشتر شود و جنازه ها در مناطقی دورتر هم افتاده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چابهار هم ۲ منطقه سپاه، دریابانی و کلانتری ۱۱ مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند که تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبروی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کرده و نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند بعد عملیات انتحاری روی دیوار انجام دهند در این رابطه هفت نفر تروریست که در این عملیات شرکت داشتند پنج نفر داخل ساختمان بودند که هر ۵ نفر در همین ساختمان کشته شدند و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد.

پاکپور یادآور شد:‌ در دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، سه نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند هر سه دارای جلیقه انتحاری بودند که منفجر شدند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: یکی از مشکلاتی که داشتیم گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها رهایی یافتند و کسی از مردم داخل ساختمان نیست. واحدهای ویژه در حال پاکسازی ساختمان هستند. تیراندازی از داخل ساختمان دیگر نمی‌شود یا کشته شدند یا برادران ما متوجه می‌شوند اگر باشند به هلاکت می رسند.

وی عنوان کرد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد، همچنین پنج نفر از نیروهای حافظان امنیت شهید شدند که ۳ نفر از آنها از نیروهای فراجا و ۲ نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.

پاکپور باب یان اینکه هم اکنون اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد، گفت: فقط ساعات اولیه نیمه شب یک مقداری تیراندازی ها زیاد بود الان عمدتا بحث پاکسازی داخل ساختمان را داریم که آن هم بر اساس ملاحظاتی است که خدایی نکرده تله ای کار نگذاشته باشند. 

وی در پاسخ به این سوال که این عملیات از خارج از مرزها یا داخل آن برنامه ریزی شده است، گفت: هنوز برآورد خاصی نداریم باید بررسی بیشتری کنیم 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در مورد عادی شدن اوضاع در چابهار گفت: چابهار الان هم عادی است در همان جایی هم که پاکسازی می‌کنیم، گفتیم راه را باز کنند که مردم بروند مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز