خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به پیگیری امیرعبداللهیان؛

وزیر امور خارجه عربستان: در موضوع حج عمره ایرانیان هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۲۱۳

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی امروز- به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی امروز حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان، وزیران امور خارجه ایران و عربستان سعودی، طرفین در خصوص آخرین روند توسعه روابط دوجانبه و برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات غزه و رفح گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان به تداوم جنایات رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، به تهدیدات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه منطقه رفح که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است، اشاره کرد و با تبیین وضعیت بغرنج انسانی در شمال غزه، ضرورت مقابله با این تهدیدات و نگرانی‌ها را مورد تأکید قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در غزه و کرانه غربی شاهدیم، با همراهی کامل آمریکا و در موضوع رفح و با چراغ سبز کاخ سفید در حال انجام است، اظهار داشت: ما جنگ را راه حل نمی‌دانیم اما در صورت عدم حل فوری سیاسی، آثار منفی تداوم نسل‌کشی رژیم اسراییل بر امنیت و ثبات منطقه اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود از جمله با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه این سازمان را در موضوع غزه ضروری دانست.

طرفین با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و مشکلات در جهان اسلام و به ویژه فلسطین، وجود نگاه راهبردی در مناسبات دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

در این گفت‌وگو همچنین امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات سازنده اخیر هیات نیروهای مسلح در عربستان، علت تاخیر در حل مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی را در فضای رو به رشد مناسبات تهران و ریاض جویا شد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در این رابطه اظهار داشت: در مورد حضور ایرانیان در حج عمره هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد رفع مشکل فنی در سازمان هواپیمایی عربستان در گام نهایی قرار دارد.

وی برای از سرگیری سفر عمره‌گذاران ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای تشکیل اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جهت توقف نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه و کرانه استقبال کرد و مقرر شد دو طرف با دیگر وزرای امور خارجه رایزنی بیشتر صورت دهند.

فیصل بن فرحان از بی‌توجهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به درخواست‌های جهانی برای توقف جنگ و حتی نادیده گرفتن مواضع و فشارهای حامیان این رژیم انتقاد کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و به ویژه بین بخش‌های خصوصی دو کشور در چارچوب حقوق بین الملل تاکید کردند.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان بر اهمیت تداوم تماس‌ها و رایزنی‌های فیمابین تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز