خبرگزاری کار ایران

اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پشتیبانی آژانس از مرکز آموزش‌ علوم و فنون هسته‌ای اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۵۹۲

نمی‌شود فقط یک عده کار کنند و یک عده هم برخوردار باشند/ نسل جوان ما بداند که دنیای پیشرفته به دنبال غارت‌گری است

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: ما اصفهان را به مرکز آموزش‌های علوم و فنون هسته‌ای تبدیل کردیم این مرکز مورد پشتیبانی آژانس قرار می‌گیرد.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دستاوردهای سالهای بعد از پیروزی انقلاب گفت: توسعه‌یافتگی و پیشرفت نیازمند یک کار مشترک دولت و ملت است؛ یعنی حاکمیت و ملت. شما نمی‌توانید بگویید برای شکوفایی و پیشرفت فقط یک عده کار کنند و یک عده هم برخوردار باشند، خیر همه باید باهم تلاش کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به این‌که مسیر سختی را کشور برای عزت و سربلندی یک ملت انتخاب کرده است، یادآور شد: بر اساس استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی؛ ما تنها کشوری هستیم که تحت سلطه نیستیم، این خروج از سلطه طبیعی است پرهزینه بوده و این هزینه‌ها در جاهای مختلف تاثیر خودش را گذاشته است. خودباوری، غیرت ملی، عشق به وطن، عشق به میهن و خداباوری، عین همان است که امام(ره) فرمودند و مقام معظم رهبری گفتند. چرا مردم پای این مسیر ایستادند؟ چون این انقلاب، انقلابی است که الهی بوده و ریشه در باورهای توحیدی و ریشه در خداباوری دارد. مردم با عشق و ایمان وارد این کار شدند.

وی با بیان این‌که نسل جوان ما بداند که دنیای پیشرفته به دنبال غارت‌گری است، اظهار داشت: آن‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند، آن‌ها می‌خواهند ما ناتوان شویم و پیشرفت نکنیم. امروز به لطف الهی در بخش‌هایی که ما ثابت قدم ماندیم و تلاش گسترده کردیم، تراز ما تراز جهانی است و این حقیقتی است که دنیا پذیرفته است. بچه‌های خود ما هم باید این را بدانند، ما امروز اگر ماهواره در فضا داریم، ببینید آیا کشوری هست غیر از گروه ابرقدرت‌ها که ماهواره در فضا داشته باشد؟ آیا این قابلیت فضایی‌مان قابلیتی است که ارزان به دست آمده است؟ خیر، پر هزینه بدست آمده است اما امروز آن تراز را گرفته‌ایم. در دانش هسته‌ای هم همین طور با این همه مزاحمت و محرومیت که برای ما ایجاد کردند ما در تراز بالا قرار گرفتیم این‌ها افتخار ملی است.

اسلامی افزود: در حوزه‌های علوم و فنون نوین بحث پنجره ارزش و ارزش افزوده‌ای که اقتصاد دانش بنیان را معنا می‌کند، این‌ها برای ملت برتری است و افتخار کنیم به این برتری‌‌هایمان. افتخار کنیم به راهی که انتخاب کرده‌ایم و باید ثابت قدم باشیم و همه در جهت پیشرفت کشور تلاش کنیم در هرجایی که هستیم. آن زمان انظباطی که در اجتماع لازم است، رعایت حقوق همدیگر، انصاف داشتن، برای عدالت گستری تلاش کردن، دستگیری کردن، گره گشایی کردن این‌ها زیبایی‌های یک جامعه است که همه باهم نیاز داریم به آن بپردازیم. 

وی درباره مرکز علوم و فنون آموزش‌های هسته‌ای که گفته می‌شود مورد حمایت آژانس انرژی اتمی است، گفت: ما می‌گوییم مورد تائید آژانس بوده است، یعنی مورد پشتیبانی آژانس قرار می‌گیرد. ما اصفهان را به مرکز آموزش‌های علوم و فنون بین‌المللی هسته‌ای تبدیل کردیم که بتوانیم به عنوان قطبی از جهان باتوجه به زیرساخت‌ها و نیروهای خبره‌ای که دارد و برای توسعه منابع انسانی خودمان جهت مهارت علوم و فنون هسته‌ای که در برنامه توسعه سازمان به آن نیاز داریم، از آن ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز