خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی:

ایران آماده انتقال دانش و تجربیات هسته‌ای خود به سایر کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۴۴۳

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران تاکید کرد: ایران همواره به دنبال به‌کارگیری فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز بوده و ما نشان داده‌ایم که در راستای اهداف صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای کشور، روایتگری‌های ناجوانمردانه نظام سلطه در مورد ایران کاملا اشتباه بوده و پروژه «ایران هراسی» آنها به بن‌بست رسیده است.

به گزارش ایلنا، سیدپژمان شیرمردی با حضور در شبکه برون مرزی آذری زبان و اروپای شرقی سحر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای کشور، گفت: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران در این دوره مصداقی از تعبیر «ما می توانیم» به فعل «ما توانستیم» است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران موجب ایجاد خودباوری میان مردم به ویژه نسل جوان شده در حالی‌که نظام سلطه با در انحصارگرفتن علوم مختلف به دنبال تضعیف ملت‌هاست.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اعتماد به نفس مردم ایران و جوانان برومند این مرز و بوم، موجب شکستن انحصارها شده و موانع را در بخش‌های مختلف برداشته است، اظهار کرد: نظام سلطه با الهام‌بخش بودن و الگو شدن فناوری هسته‌ای ایران در جهان مشکل دارد. این مشکل به خاطر این است که آن‌ها می‌ترسند اگر مبانی انقلاب و استقلال ملت ایران در بین ملت‌های آزادی‌خواه تبیین و ترویج شود، پایه‌های زیاده‌خواهی و زورگویی آنان متزلزل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در همه بخش‌های صنعت هسته‌ای بوده‌ایم و در این مسیر توانسته‌ایم زنجیره تولید دانش، فناوری و صنعتی‌سازی را نهادینه‌ کنیم.

شیرمردی افزود: رسیدن به فناوری تکمیل چرخه سوخت به‌ویژه غنی‌سازی، تولید رادیوداروها، ساخت تجهیزات پرتودهی، تولید مواد پرتوفرآوری شده ، ساخت تجهیزات پلاسماتراپی، تولید آب سنگین و مشتقات دارویی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از راکتور قدرت بوشهر از جمله دستاوردهای مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به دست ملت بزرگ ایران و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جهانی لازم است که ما پیشرفت کنیم، گفت: اگر پیشرفت نکنیم و وابسته باشیم، کشورهایی که سخن از کمک به ملت‌ها و حقوق بشر به میان می‌آورند در بزنگاه‌ها و شرایط حساس، حمایتی از ما نخواهند کرد. این موضوعی است که سال‌ها آن را تجربه کرده‌ایم و به همین خاطر لازم است با ارتقای تعاملات بین‌المللی به سمت درون‌زا کردن فناوری و صنعت حرکت کنیم و دل خوش به وعده دیگران نباشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: کشورهای جهان و به‌ویژه ملت‌های مسلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که ما آماده انتقال دانش و تجربیات خود در بخش‌های مختلف فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

وی ادامه داد: به این طریق با ارتقای نقش فناوری هسته‌ای در حوزه تامین امنیت غذایی؛ سلامت و محیط زیست زندگی بهتری برای مردم رقم زده خواهد شد و همچنین ثابت می‌شود که ایران همواره به دنبال به‌کارگیری فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز است.

شیرمردی در پایان خاطرنشان کرد: ما نشان داده‌ایم که با توجه به اهداف صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای کشورمان، روایتگری‌های ناجوانمردانه نظام سلطه در مورد ایران کاملا اشتباه بوده و به این شکل پروژه «ایران هراسی» آن‌ها به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز