خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:

برداشتن گام‌های مثبت در بهینه‌سازی و کاهش قیمت تمام شده سامانه‌های پرتودهی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۲۵۹

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها تاکید کرد: امروز دو سامانه خودحفاظ گاما و سامانه آنالیز اتمی تابشی مایکروویو رونمایی شد و مصمم هستیم تا برای بهره‌مندی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور و بخش صنعت هر چه سریع‌تر این دستگاه‌ها تجاری‌سازی شوند.

به گزارش ایلنا، سید پژمان شیرمردی در آیین رونمایی از دو محصول جدید این شرکت با اشاره به مزیت‌های این سامانه‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی، گفت: درخصوص رونمایی از دستگاه خودحفاظ گاما برنامه این بود که با طراحی‌های بهینه بتوانیم دستگاه‌هایی با میزان بالاتر پرتودهی و در حجم کوچک‌تر تولید کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران افزود: تفاوت این دستگاه خودحفاظ با نمونه‌های قبلی آن در میزان پرتودهی بالاتر محصولات کشاورزی و بکارگیری مواد حفاظ سازی در مقادیر کمتر است. این مساله نشان می‌دهد که نگاه ما در مسیر بهینه‌سازی دستگاه‌های تازه تولید شده درست بوده و در زمینه قیمت تمام شده آن گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی درخصوص رونمایی از سامانه‌ تابشی ماکروویو «آیریک طیف» گفت: در بحث آنالیز، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین روش‌ها استفاده از امواج مایکروویو است. سامانه آنالیز ساخته شده در این شرکت در دنیا منحصر به‌فرد است.

شیرمردی افزود: این دستگاه برای آنالیز عناصر مختلف استفاده می‌شود و می‌توان از آن در نمونه‌های مختلف از جمله تعیین فلزات موجود در خون و همچنین ناخالصی‌ها در محصولات کشاورزی استفاده کرد. در این زمینه نمونه جامد به نمونه گازی تبدیل شده و بعد از تزریق به دستگاه و انجام فرآیندهای مدنظر با امواج مایکروویو، نوع عناصر موجود در نمونه مدنظر قابل تعیین است.

معاون سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: در روند ساخت دو سامانه خودحفاظ گاما و سامانه تابشی مایکروویو برنامه‌ریزی شده بود تا برای بهره‌مندی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور، این دستگاه‌ها بسیار زود تجاری‌سازی شوند تا شاهد رفع شدن یکی از نیازهای کشور در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز